مرگ نوزاد بریتانیا، 7 نفر دیگر در بیمارستان در گروه “غیر معمول” از عفونت های قلبی

مرگ نوزاد بریتانیا، 7 نفر دیگر در بیمارستان در گروه

15 نوزاد – 10 نفر در ولز و پنج نفر در انگلیس – مبتلا به میوکاردیت یافت شدند.

بر اساس گزارشی که در ولز جنوبی و جنوب غربی انگلیس منتشر شد، پس از شناسایی یک دسته “غیر معمول” از عفونت های قلبی در جنوب ولز و جنوب غربی انگلستان، یک نوزاد جان باخت و هفت کودک دیگر در بیمارستان بستری شدند. مستقل. این نشریه همچنین گفت که این ویروس “غیر معمول خفیف” است اما باعث ایجاد یک بیماری جدی قلبی شده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز سه‌شنبه اعلام کرد که از افزایش میوکاردیت – که به عنوان التهاب قلب نیز شناخته می‌شود – در میان نوزادان این منطقه طی سال گذشته مطلع شده است.

تلگراف گفت که 15 نوزاد – 10 در ولز و پنج در انگلستان – مبتلا به میوکاردیت یافت شدند. آزمایش 9 نفر از آنها برای انتروویروس مثبت بود که باعث بیماری تنفسی، بیماری دست، پا و دهان و مننژیت ویروسی می شود.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، ابتلای نوزادان به میوکاردیت بسیار نادر است. این سازمان همچنین اعلام کرد که با وجود این موارد، خطر سلامت عمومی همچنان پایین است.

این سازمان بهداشتی در اطلاعیه روز سه‌شنبه اعلام کرد: «حادثه گزارش‌شده نشان‌دهنده افزایش تعداد و شدت عفونت‌های انتروویروسی در نوزادان زیر یک ماه است».

تلگراف به نقل از آژانس امنیت بهداشت بریتانیا (UKHSA) اعلام کرد که “بیش از حد متوسط ​​موارد” انتروویروس در “نوزادان بسیار جوان” در ولز در ماه های پاییز و زمستان مشاهده شده است.

دکتر شامز لادنی، مشاور متخصص اطفال در UKHSA گفت: “ما در حال بررسی وضعیت انگلیس هستیم تا ببینیم آیا موارد مشابهی در اینجا مشاهده شده است یا خیر و آیا عواملی در افزایش موارد وجود دارد.”

پزشکان اطفال در منطقه جنوب ولز در مورد موارد اخیر در ماه فوریه هشدار داده شدند و به آنها گفته شد که از میوکاردیت به عنوان یک علت بالقوه نوزادان و نوزادان در شوک خود آگاه باشند.