وزارت خارجه روسیه به RT می گوید که آیا روابط دیپلماتیک با انگلیس قطع خواهد شد – RT World News

مسکو می گوید، دخالت بریتانیا در حملات تروریستی اوکراین در داخل روسیه را نمی توان رد کرد

قطع روابط دیپلماتیک با انگلیس یک امر است “اقدام شدید” وزارت خارجه روسیه هشدار داده است، اما مسکو ممکن است با توجه به دخالت قابل توجه لندن در مناقشه اوکراین، این گام را بردارد.

وال استریت ژورنال هفته گذشته گزارش داد «نیروهای ویژه بریتانیا از هنگ‌های SAS و SRR ارتش بریتانیا و واحدهای SBS نیروی دریایی بسیار نزدیک به خط مقدم عملیات می‌کنند». در اوکراین. پرسنل انگلیسی مستقیماً در جنگ با نیروهای روسی دخالت ندارند. اما تأثیر هدایت کننده آنها بر فعالیت نیروهای ویژه اوکراین در عملیات خرابکارانه ای که اوکراین علیه راه آهن، فرودگاه، سوخت و سایر گره های لجستیکی روسیه انجام داده است مشهود است. این رسانه آمریکایی ادعا کرد.

RT برای اظهار نظر در مورد این مقاله به وزارت خارجه روسیه مراجعه کرد و پرسید که آیا مسکو می تواند ادعاهای WSJ را تأیید کند و در صورت تایید، آیا این می تواند منجر به قطع روابط با انگلیس شود یا خیر.

این وزارتخانه در پاسخی در روز جمعه گفت که چنین است “به خوبی از تلاش های مستمر لندن برای ارائه کمک نظامی به رژیم نئونازی در کیف آگاه است.”


جزئیات استقرار جهانی نیروهای ویژه بریتانیا فاش شد

حمایت بریتانیا شامل تامین سخت‌افزار نظامی داخلی و خارجی به اوکراین، آموزش نیروهای اوکراینی در بریتانیا و سایر نقاط اروپا، تبادل اطلاعات، پشتیبانی مشاوره و مشارکت احتمالی در برنامه ریزی عملیاتی تاکتیکی توسط [Ukrainian] نظامی، از جمله خرابکاری، سایر عملیات، تامین مستقیم امنیت سایبری، [and] استقرار مزدوران، بیانیه این وزارتخانه قرائت شد.

ما نمی توانیم رد کنیم که انگلیسی ها در برنامه ریزی، سازماندهی و حمایت از حملات تروریستی انجام شده توسط رژیم کی یف در خاک روسیه، از جمله از طریق ارائه اطلاعات اطلاعاتی، مشارکت داشته اند. اضافه کرد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که پاییز گذشته دبورا برونرت سفیر بریتانیا در مسکو را پس از حمله پهپادهای اوکراینی به کشتی‌های روسی در بندر سواستوپل کریمه در پاییز گذشته احضار کرده است. دیپلمات های روسی اظهار داشتند: “اعتراض شدید” به Bronnert بیش از مشارکت فعال متخصصان نظامی بریتانیا در آموزش و تامین واحدهای نیروهای عملیات ویژه اوکراین، از جمله برای انجام عملیات خرابکارانه در دریا. آن گفت.

این وزارتخانه افزود: روسیه این حق را برای خود محفوظ می دارد که به چنین رفتاری از سوی بریتانیا در زمان و مکان انتخابی خود پاسخ دهد. “تمام مسئولیت عواقب فعالیت های مخرب لندن به طور کامل بر عهده طراحان و عاملان این اقدامات بی پروا است.”

بیشتر بخوانید:
طرح‌های صلح اوکراین «کاملاً اشتباه است» – بریتانیا

با توجه به قطع احتمالی روابط دیپلماتیک با لندن، این بدیهی است که یک اقدام افراطی است که با در نظر گرفتن مجموع همه عوامل نمی توان آن را رد کرد. این وزارتخانه هشدار داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: