ملکه الیزابت در ایالات متحده با تهدید ترور روبرو شد – FBI – اخبار RT World

اسنادی که به تازگی منتشر شده است، به تشریح یک خطر “همیشه” برای پادشاه بریتانیا پرداخته است

مجموعه ای از اسناد تازه منتشر شده FBI جزئیات طرح ادعایی IRA برای کشتن ملکه الیزابت را در زمانی که پادشاه بریتانیا در سال 1983 در یک سفر دولتی به ایالات متحده بود، نشان می دهد.

این اسناد که پس از انتشار آنها در روز دوشنبه در خزانه آنلاین FBI قابل مشاهده است، ادعا می کند که ماموران فدرال اطلاعات موثقی از تهدیدات زندگی ملکه را در زمانی که او و همسرش، دوک ادینبورگ، 40 سال پیش از کالیفرنیا بازدید می کردند، دریافت کردند.

بر اساس این اسناد، یک افسر پلیس سانفرانسیسکو تماسی دریافت کرد مردی که مدعی شد دخترش در ایرلند شمالی با گلوله پلاستیکی کشته شده است. به دنبال جلسه ای در یک بار نوار مورد نظر به عنوان موجود توصیف شد “که توسط هواداران ارتش جمهوری خواه موقت ایرلند انجام می شود.”

اطلاعات چند دهه ای اضافه می کند که این مرد پادشاه را تهدید به آسیب رساندن کرده است “یا با انداختن مقداری شی از پل گلدن گیت به سمت قایق تفریحی سلطنتی بریتانیا هنگامی که از زیر آن شناور است، یا سعی می کنیم ملکه الیزابت را هنگام بازدید از پارک ملی یوسمیتی بکشیم.”


هند خواستار بازگرداندن جواهر تاج بریتانیا - تلگراف است

اسناد می گویند که سرویس مخفی ایالات متحده قصد داشت با نزدیک شدن قایق بادبانی، مسیرهای پیاده روی پل در سانفرانسیسکو را ببندد، اگرچه آنها هیچ اشاره ای به ترتیبات امنیتی برای بازدید ملکه از یوسمیتی ندارند. هیچ جزئیاتی از دستگیری های مرتبط با تحقیقات ذکر نشده است.

سند دیگری در 103 صفحه منتشر شده توسط FBI که به دنبال درخواست آزادی اطلاعات توسط رسانه های آمریکایی به اشتراک گذاشته شده است، نشان می دهد که مردی در سال 1976 به دلیل پرواز با هواپیمای کوچک بر فراز نیویورک با یک تابلو که روی آن نوشته شده بود با پیگرد قانونی روبرو شد. “انگلیس، از ایرلند برو بیرون” در حالی که ملکه در حال بازدید از شهر بود.

در سال 1989، یک یادداشت داخلی FBI همچنین جزئیاتی از اسنادی که به آنها اشاره می‌کند، ارائه کرد “همیشه حاضر” تهدید ارتش جمهوری خواه ایرلند (IRA) علیه سلطنت بریتانیا، در حالی که در سال 1991 به سرویس مخفی هشدار داده شد که “گروه های ایرلندی” قصد داشتند به طور دسته جمعی علیه ملکه در یک بازی بیسبال که قصد داشت همراه با رئیس جمهور وقت ایالات متحده جورج هربرت دبلیو بوش شرکت کند، اعتراض کنند.

پسر عموی دوم ملکه، لرد مونت باتن، در سال 1979 توسط بمب IRA در شهرستان اسلایگو، ایرلند ترور شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: