ورود ولودیمیر زلنسکی به هیروشیما G7 با هواپیمای فرانسوی

ورود ولودیمیر زلنسکی به هیروشیما G7 با هواپیمای فرانسوی

او بعدازظهر شنبه با یک هواپیمای فرانسوی خواهد رسید.

هیروشیما:

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از جلب حمایت آمریکا برای دسترسی به جت‌های جنگنده پیشرفته و آموزش خلبانان کیف، روز شنبه برای پیوستن به مذاکرات گروه ۷ وارد هیروشیما شد.

این سفر طولانی مدت نادر فرصتی برای گفت‌وگو با متحدانی مانند جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، و همچنین جذب قدرت‌های کلیدی غیرمتعهد در اجلاس، از جمله هند و برزیل است.

ظاهر غافلگیرکننده زلنسکی – که قبلاً انتظار می‌رفت از طریق ویدئو ظاهر شود – پس از توقفی در جده برای سخنرانی در اتحادیه عرب صورت می‌گیرد. یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت که او بعدازظهر شنبه با یک هواپیمای فرانسوی می‌رسد.

او در کمپین طولانی‌مدت خود برای متقاعد کردن واشنگتن در مورد نیاز اوکراین به F-16 به یک پیشرفت جدید دست می‌یابد.

مومنتوم برای تهیه این هواپیماها ایجاد شده بود، اما حمایت واشنگتن کلیدی است زیرا تأیید آن از نظر قانونی برای صادرات مجدد تجهیزات آمریکایی خریداری شده توسط متحدان ضروری است.

ایالات متحده قبلاً زمان طولانی آموزش خلبانان و هزینه های بالا را دلیلی برای عدم تامین این جت ها ذکر کرده بود و مقامات اصرار داشتند که راه های مقرون به صرفه تری برای تقویت دفاع هوایی کیف وجود دارد.

اما اکنون به نظر می رسد که F-16 ها به لیست سیستم های پیشرفته از جمله تانک های غربی و تسلیحات دوربرد ملحق شوند که حامیان اوکراین پس از عدم تمایل اولیه با ارائه آن موافقت کرده اند.

بایدن به رهبران گروه هفت در ژاپن گفت که واشنگتن اکنون از این درخواست حمایت خواهد کرد، اقدامی که توسط زلنسکی به عنوان یک “تصمیم تاریخی” مورد استقبال قرار گرفت.

زلنسکی گفت که این دو در هیروشیما برای گفتگو درباره “اجرای عملی” این طرح دیدار خواهند کرد و کاخ سفید گفت بایدن بدون تایید تاریخی، “منتظر مذاکرات” است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، اصرار داشت که تصمیم جت جنگنده منعکس کننده تغییری در سیاست ایالات متحده نیست.

او به خبرنگاران در هیروشیما گفت: “هیچ چیز تغییر نکرده است. رویکرد ما برای ارائه تسلیحات، مواد، و آموزش به اوکراینی ها مطابق با ضرورت های درگیری بوده است.”

“ما به لحظه ای رسیده ایم که زمان آن رسیده است که به جاده نگاه کنیم و بگوییم “اوکراین به چه چیزی نیاز دارد… تا بتواند در برابر تجاوز روسیه بازدارنده و دفاع کند؟”

اف-16ها، هواپیماهای جنگنده نسل چهارم، بخشی از این ترکیب هستند. اولین گام واضح در آنجا انجام آموزش و سپس همکاری با متحدان، شرکا و اوکراینی ها برای تعیین نحوه انجام نقاط تدارکات واقعی در حین حرکت است. رو به جلو.”

– اجتناب از جنگ جهانی سوم –

جدول زمانی این آموزش همچنان نامشخص است و مقامات آمریکایی پیش از این تخمین زده بودند که ممکن است تا 18 ماه طول بکشد.

با این حال، این تصمیم مورد استقبال متحدان از جمله بریتانیا قرار گرفت.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در توییتی نوشت: «انگلیس با ایالات متحده آمریکا و هلند، بلژیک و دانمارک همکاری خواهد کرد تا اوکراین را به توان هوایی رزمی مورد نیاز خود برساند.»

سالیوان ارائه این هواپیماها برای تشدید درگیری را رد کرد و گفت که اوکراین متعهد شده است که از هیچ تجهیزات نظامی آمریکا برای حملات در داخل روسیه استفاده نخواهد شد.

وی افزود: ما هر کاری که بتوانیم برای حمایت از اوکراین در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام خواهیم داد و همچنین به گونه ای پیش خواهیم رفت که از جنگ جهانی سوم جلوگیری کنیم.

ورود زلنسکی بر دو روز باقی‌مانده از اجلاس تاثیر زیادی خواهد داشت، به‌طوری‌که اوکراین کانون توجه را از فهرست بلندی از موضوعات مهم دیگر، از جمله نحوه رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد قدرت نظامی و اقتصادی رو به رشد چین، ربوده است.

جلسات روز شنبه به «اجبار اقتصادی» و چگونگی تنوع بخشی به بخش‌های کلیدی و زنجیره‌های تأمین می‌پردازد.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت: «کاری که ما طی 20 سال با چین انجام دادیم و توسعه را تشویق می‌کردیم، درست بود، اما شاید باید در مورد مواد حیاتی، زنجیره‌های تأمین و آن عناصر دقت بیشتری می‌کردیم».

“من فکر می کنم هدف همه رهبران G7 این است که بگویند چین یک سیاست سیستماتیک در دستیابی به مواد خام حیاتی، کنترل زنجیره های تامین را دنبال کرده است و ما با تنوع بخشیدن به این موضوع پاسخ می دهیم.”

همچنین مذاکراتی با غیرعضوها انجام خواهد شد، زیرا رهبران G7 سعی می کنند کشورهای در حال توسعه را متقاعد کنند که می توانند جایگزین های دیپلماتیک و اقتصادی برای افرادی مانند چین ارائه دهند.

چندین مدعو، از جمله برزیل و هند، از محکوم کردن تهاجم روسیه به اوکراین خودداری کرده‌اند و همچنین احتمالاً اهداف کلیدی دیپلماسی زلنسکی خواهند بود.

وزارت خارجه ژاپن گفت زلنسکی در مذاکرات اوکراین با رهبران گروه ۷ در روز یکشنبه شرکت خواهد کرد و همچنین در نشستی درباره «صلح و ثبات» که شامل کشورهای غیرعضو دعوت شده نیز خواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین با رهبرانی از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد.

این اتحادیه قبلاً از تحریم‌های جدیدی علیه مسکو رونمایی کرده است و روز جمعه متعهد شد که «ماشین جنگی» روسیه را «گرسنه» بکشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)