نوجوان آمریکایی فکر می کرد به دلیل کووید طولانی مدت دچار مه مغزی شده است، اما معلوم شد که زوال عقل است

نوجوان آمریکایی فکر می کرد به دلیل کووید طولانی مدت دچار مه مغزی شده است، اما معلوم شد که زوال عقل است

پزشکان هیچ فعالیت الکتریکی در لوب مرکزی راست او پیدا نکردند

زوال عقل انحطاط غیرطبیعی مغز است که منجر به تغییر در توانایی فرد برای فکر کردن، صحبت کردن و شرکت در فعالیت های عادی روزانه می شود. بیشتر افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد و برای کودکان و نوجوانان بسیار نادر است که به این سندرم مبتلا شوند. با این حال، در یکی از این موارد نادر، یک دختر 19 ساله در ایالات متحده به زوال عقل مبتلا شده است. نیویورک پست گزارش شده است.

در ابتدا تصور می شد مه مغزی جیانا کابو نشانه کووید طولانی مدت است زیرا او در ژوئن 2020 به شدت به ویروس کرونا مبتلا شده بود. با این حال، وقتی نمرات مدرسه و کالج خانم کابو شروع به کاهش کرد، مادرش ربکا رابرتسون متوجه شد که چیزی اشتباه است.

علاوه بر این، او همچنین با از دست دادن حافظه و توانایی انجام کارهای ساده مانند باز کردن قوطی کن دست و پنجه نرم می کرد. علاوه بر این، خانم کابو شروع به کناره گیری از دوستانش کرد، تکالیفش را انجام نداد و به محض رسیدن به خانه شروع به خوابیدن کرد.

مادرش ربکا رابرتسون که نگران سلامتی او بود، او را در نوامبر 2022 نزد یک متخصص مغز و اعصاب برد. پس از یک سری آزمایشات پزشکی، پزشکان هیچ فعالیت الکتریکی در لوب مرکزی راست او پیدا نکردند و تشخیص داده شد که او به زوال عقل مبتلا است.

”احساس می‌کردم یکی به تازگی مشتی به قلبم زده است. مات و مبهوت آنجا نشستم. مادرش ربکا رابرتسون به SWNS گفت: من فکر می کردم این نمی تواند درست باشد، او فقط 19 سال دارد. NY Post.

قابل ذکر است که این زوج مادر و دختر در سال 2019 در یک تصادف رانندگی نیز دچار سانحه شدند که باعث شد خانم کابو با دیسک های فشرده در گردنش روبرو شود و این به گفته مادرش سلامت روان دخترش را نیز مختل کرده است.

خانم کابو که اکنون 20 ساله است، اکنون نمی تواند با ارزش ترین و شادترین خاطرات دوران کودکی خود را به یاد بیاورد. مادرش اعتراف می‌کند که احساس می‌کند دخترش در حال «لغزش» است.

من فقط دعا می کنم که درمانی وجود داشته باشد که می تواند به من امید بدهد. او دیگر نمی خندد. او از رختخواب بلند نمی شود. غم انگیزترین قسمت این است که جیانا را آزار نمی دهد. هیچ احساسی اونجا نیست هیچ یک. او 100 درصد بی تفاوت است،” مادرش افزود.

با توجه به ابتکار دمانس کودکی، زوال عقل دوران کودکی ناشی از آسیب تدریجی مغز است و با بیش از 70 اختلال ژنتیکی نادر مرتبط است.

در حالی که هیچ درمانی وجود ندارد، گزینه های درمانی شامل دارو، درمان و خدمات تغذیه است.