واکنش چین به حمله پهپادها به کرملین – RT World News

پکن در پی ادعای روسیه مبنی بر تلاش اوکراین برای کشتن رئیس جمهور پوتین از اقداماتی که می تواند باعث تشدید تنش شود، اجتناب کرد.

پس از حمله پهپادی به کرملین در اوایل صبح چهارشنبه، چین خواستار کاهش تنش شد. روسیه گفت که این حمله توسط اوکراین سازماندهی شده بود تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور را بکشد.

موضع چین در قبال بحران اوکراین ثابت و روشن است. همه طرف‌ها باید از انجام اقداماتی که ممکن است اوضاع را تشدید کند اجتناب کنند.» مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در یک نشست خبری منظم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این حمله گفت.

سخنگو گفت که پکن این کار را خواهد کرد به همکاری با جامعه بین المللی برای ایفای نقش سازنده برای حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ادامه دهید.

به گفته کرملین، دو پهپاد در مسیر حمله به اقامتگاه رسمی پوتین در مسکو توسط پدافند هوایی از کار افتادند. مقامات گفتند که رئیس جمهور روسیه در زمان وقوع حمله در محوطه نبوده و به کسی آسیب نرسیده است. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، دخالت کشورش را رد کرد. با این وجود، کمیته تحقیقات روسیه یک پرونده جنایی باز کرده و تحقیقات تروریستی را در مورد این حادثه آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:
واشنگتن مسئول حمله به کرملین – مسکو است

چین در ماه فوریه از نقشه راه 12 ماده ای برای پایان دادن به بحران پرده برداری کرد و تاکید کرد که مناقشه روسیه و اوکراین تنها از طریق مذاکره قابل حل است. روسیه بارها گفته است که آماده از سرگیری مذاکرات با اوکراین است، اما تنها در صورتی که کی یف مذاکرات مسکو را در نظر بگیرد “منافع و نگرانی های مشروع.”

در همین حال، زلنسکی هفته گذشته گفت که وجود دارد “در حال حاضر نمی توان هیچ مذاکره ای با رئیس جمهور پوتین انجام داد.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: