پادشاه چارلز چقدر ثروتمند است؟ ثروت او در 5 نکته توضیح داده شده است

پادشاه چارلز چقدر ثروتمند است؟  ثروت او در 5 نکته توضیح داده شده است

مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز در 6 می انجام خواهد شد. (عکس فایل رویترز)

پادشاه چارلز چند روز دیگر تا تاج گذاری رسمی به عنوان پادشاه بریتانیای کبیر باقی مانده است. اما اطلاعات کمی در مورد میزان درآمد یا ارزش او وجود دارد.

در اینجا پنج نکته در مورد ثروت پادشاه چارلز وجود دارد:

  1. در سال 1990، چارلز مجموعه بیسکویت های Organic Oak Duchy Originals خود را راه اندازی کرد که بعداً به محصولات دیگر گسترش یافت. وال استریت ژورنال (WSJ). محصولات منحصراً در سوپرمارکت بریتانیایی Waitrose فروخته می شد. سال گذشته، این برند سودی بیش از 4 میلیون دلار گزارش کرد که به بنیاد خیریه شاهزاده ولز اهدا شد.

  2. چارلز به عنوان وارث تاج و تخت، املاک دوک نشین کورنوال را نیز کنترل می کند که طبق گفته WSJ 1.3 میلیارد دلار ارزش دارد. تقریباً 130000 هکتار زمین در سراسر انگلستان را پوشش می دهد. این نشریه همچنین گفت که ارزش دارایی های خالص آن از سال 2012 تا کنون 44 درصد افزایش یافته است. چارلز در سال 2022 از املاک 28.3 میلیون دلار به عنوان درآمد اجاره به دست آورد.

  3. شاه چارلز همچنین دوک نشین لنکستر را از مادرش به ارث برد که حدود 800 میلیون دلار ارزش داشت. این شامل بیش از 45000 هکتار از املاک تجاری، کشاورزی و مسکونی در انگلستان و ولز است. درآمد حاصل از این زمین درآمد خصوصی پادشاه است.

  4. شاه چارلز مجبور نیست از درآمد دوک نشین مالیات بر درآمد بپردازد. با این حال، انتظار می رود که او راه مادرش را ادامه دهد و پس از کسر پولی که برای انجام وظایف رسمی خرج می شود، مالیات بر درآمد بپردازد.

  5. علاوه بر این، بخش بزرگی از درآمد شاه چارلز از کمک بلاعوض است که سالانه توسط دولت بریتانیا به پادشاه پرداخت می شود. این سودی است که دولت بریتانیا از بخش‌هایی از زمین‌هایی که سلطنت به آنها واگذار می‌کند، به دست می‌آورد. در سال گذشته، مجموعا بیش از 106 میلیون دلار بود. این پول برای تامین مالی وظایف رسمی پادشاه و نگهداری اقامتگاه های سلطنتی از جمله کاخ باکینگهام استفاده می شود.