واکنش چین به تحریم بازی‌های المپیک پکن توسط آمریکا – RT World News

پکن پس از اعلام تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی توسط واشنگتن، واکنش نشان داد و گفت که رهبران آمریکایی برای شروع به این رویداد دعوت نشده‌اند، در حالی که این اقدام را «دستکاری سیاسی» توصیف می‌کند.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در ایالات متحده، در پاسخ به سوالی در مورد تحریم اعلام شده توسط دولت جو بایدن در اوایل روز دوشنبه، به رویترز گفت که این تصمیم در تضاد است. “روح” بازی‌های المپیک، اگرچه اضافه کرد که هیچ تأثیر منفی بر بازی‌هایی که در ماه فوریه برای چین برگزار می‌شود، نخواهد داشت.

«چنین اقدام مدعیانه تنها یک دستکاری سیاسی و تحریف شدید روح منشور المپیک است. در واقع هیچ کس به آمدن یا عدم حضور این افراد اهمیتی نمی دهد و این هیچ تاثیری بر برگزاری موفقیت آمیز بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن ندارد. او گفت.

هیچ دعوتی از سیاستمداران ایالات متحده صورت نگرفته است، بنابراین این «بایکوت دیپلماتیک» به سادگی از ناکجاآباد سرچشمه می گیرد.

لیو در یک پست بعدی در توییتر از این هم فراتر رفت و یک تصویر گرافیکی همراه با متنی را به اشتراک گذاشت که آن را محکوم کرد “وضعیت دموکراسی در ایالات متحده” که در ادامه گفت که سیستم آمریکا بر اساس آن است “بازی پول در سیاست” حکومت از الف “نخبگان اقلیت” و الف “بحران اعتماد” – به ظاهر همه در واکنش به تحریم.

در حالی که دولت بایدن خاطرنشان کرد که ورزشکاران آمریکایی همچنان مجاز به شرکت در المپیک هستند، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، به نقل از ادعاهای ادعایی، گفت که مقامات آمریکایی در آن شرکت نخواهند کرد. “جنایت علیه بشریت” علیه اقلیت های قومی و مذهبی در استان سین کیانگ چین و “سایر موارد نقض حقوق بشر.”


کاخ سفید تحریم چین توسط بایدن را تایید کرد

وزارت خارجه چین بلافاصله پس از اعلام این اقدام این اقدام را محکوم کرد و سخنگوی ژائو لیجیان آن را محکوم کرد “با عظمت” و هشدار از “اقدامات متقابل قاطعانه.” سفارت پکن در جمهوری چک نیز مبارزه کرد با همتای آمریکایی خود به صورت آنلاین، و به واشنگتن گفته است “خودپسندی را متوقف کنید” در حالی که همچنین نشان می دهد که مقامات آمریکایی از ابتدا دعوت نشده بودند

مقامات بایدن برای مدتی علناً درباره تحریم احتمالی صحبت کرده بودند، اگرچه مشخص نبود که آیا دولت پس از دیدار مجازی نسبتاً دوستانه ماه گذشته با رئیس جمهور چین شی جین پینگ، این ایده را پیش خواهد برد یا خیر. علیرغم درخواست های پکن برای پیگیری بیشتر “مثبت” هفته گذشته، بایدن ظاهراً رویکرد تقابل‌آمیزتری را در پیش گرفته است و بارها چین را به عنوان رهبر ایالات متحده معرفی کرده است. “رقیب” و تهدیدی که باید در اقیانوس هند و اقیانوس آرام با آن مقابله کرد.