نیوزلند توضیح می دهد که چرا دیپلمات های خود را به المپیک پکن نمی فرستد – RT World News

معاون نخست‌وزیر این کشور گفت که نیوزیلند دیپلمات‌های خود را به المپیک زمستانی آینده در پکن نمی‌فرستد و توضیح داد که این اقدام «بیشتر» به انگیزه کووید-19 ساعت‌ها پس از اعلام تحریم‌های آمریکا انجام شده است.

گرانت رابرتسون، معاون نخست وزیر، روز سه شنبه به رسانه های محلی گفت که نمایندگان دیپلماتیک جزیره در المپیک که برای فوریه برگزار می شود، شرکت نخواهند کرد و خاطرنشان کرد که این تصمیم در ماه اکتبر به پکن منتقل شد.

ادامه مطلب


واکنش چین به تحریم المپیک پکن توسط آمریکا

ما قبلاً روشن کرده‌ایم که در سطح وزیران آنجا نخواهیم بود.» رابرتسون به تلویزیون نیوزلند گفت. فکر می‌کنم در ماه اکتبر این را برای چین روشن کردیم و بنابراین برای ما این تصمیمی است که قبلاً گرفته‌ایم.»

وی افزود: این حرکت توسط یک “تعداد عوامل … بیشتر به دلیل کووید،” اما با این وجود بیان کرد ما در موارد متعدد نگرانی های خود را در مورد مسائل حقوق بشر به چین اعلام کرده ایم.» طبق همه شواهد، ورزشکاران کیوی همچنان در المپیک شرکت خواهند کرد و فقط مسئولان در خانه خواهند ماند.

اوایل روز دوشنبه، دولت ایالات متحده به طور مشابه اعلام کرد که این بازی ها را تحریم می کند، اما ادعا شده است “جنایت علیه بشریت” و نقض حقوق توسط پکن، به جای خطرات مرتبط با بیماری همه گیر.

بیشتر بخوانید: کاخ سفید تحریم چین توسط بایدن را تایید کرد