قوانین سفر کووید جدید بریتانیا در میان ترس از نوع «Omicron».

قوانین سفر کووید جدید بریتانیا در میان ترس از نوع «Omicron».

در حال حاضر مسافران باید ظرف دو روز پس از ورود به انگلستان آزمایش PCR را انجام دهند. (فایل)

لندن:

دولت بریتانیا اعلام کرده است که افرادی که به این کشور سفر می‌کنند باید قبل از خروج آزمایش کرونا منفی نشان دهند زیرا محدودیت‌های Covid-19 را به دلیل نوع Omicron مجدداً اعمال می‌کند.

وزارت بهداشت اواخر روز شنبه اعلام کرد: از ساعت 04:00 به وقت گرینویچ روز سه‌شنبه، هر فردی که به بریتانیا سفر می‌کند باید شواهدی مبنی بر منفی بودن جریان جانبی یا آزمایش PCR انجام شده در 48 ساعت گذشته قبل از سوار شدن به پرواز نشان دهد.

این برای مسافران بالای 12 سال از هر کشوری اعمال می شود. در حال حاضر مسافران باید ظرف دو روز پس از ورود آزمایش PCR را انجام دهند.

برقراری مجدد تست اجباری قبل از خروج واکنش خشمگینانه صنعت سفر را برانگیخت.

انجمن سفرهای تجاری گفت که این اقدام یک “ضربه چکشی” خواهد بود، در حالی که انجمن اپراتورهای فرودگاهی گفت که “آزمایش‌های قبل از پرواز ضربه مخربی است، زیرا مردم را از سفر باز می‌دارد”.

دومینیک راب، وزیر دادگستری به اسکای نیوز گفت که می‌داند این اقدام جدید “باری برای صنعت سفر” است اما تاکید کرد که بریتانیا باید اقدام کند.

ما باید اقداماتی را انجام دهیم که از نظر قانونی برای جلوگیری از کاشت نوع جدید در این کشور برای ایجاد مشکل بزرگ‌تر انجام می‌شود.»

دولت متعهد شده است که «در صورت لزوم اقدامات قاطع بیشتری برای مهار ویروس و نوع جدید انجام خواهد داد».

بریتانیا پیش از این پروازها از آفریقای جنوبی را ممنوع کرد و 10 کشور آفریقایی را در لیست قرمز خود قرار داد، به این معنی که فقط شهروندان بریتانیا و ایرلندی یا ساکنان بریتانیا می توانند از آنجا به بریتانیا سفر کنند. نیجریه از روز دوشنبه به این فهرست ملحق خواهد شد.

کارشناسان هشدار دادند که محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر مانع گسترش ویروس نمی‌شود.

آماردان دیوید اشپیگلهالتر، استاد دانشگاه کمبریج که یکی از نویسندگان تاریخچه این بیماری همه گیر است، به اسکای نیوز گفت: «محدودیت های مسافرتی در حال حاضر فقط کمی سرعت کار را کاهش می دهد. (Omicron) و قرار است وارد شود».

انگلیس در پاسخ به نوع جدید ماسک را در مغازه‌ها و حمل‌ونقل عمومی اجباری کرده است و 160 مورد Omicron برای مدت طولانی در بریتانیا تایید شده است.

بریتانیا همچنین برنامه تقویت کننده خود را برای واجد شرایط ساختن همه بزرگسالان تمدید کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)