هند “عملیات کارونا” را برای کمک به میانمار راه اندازی کرد

طوفان موکا: هند

او گفت: «هند همچنان اولین پاسخ دهنده در منطقه است.

دهلی نو:

هند “عملیات کارونا” را برای ارائه کمک های بشردوستانه به مردم میانمار که تحت تاثیر طوفان موکا قرار گرفته است، راه اندازی کرد و سه کشتی حامل مواد امدادی امروز به یانگون رسیدند.

اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در توییتر خود گفت: “هند دست دوستی به سوی مردم میانمار متاثر از #توفان_موکا دراز می کند. #عملیات کارونا در حال انجام است. سه کشتی نیروی دریایی هند حامل مواد امدادی امروز به یانگون رسیدند.”

او گفت: “چهارمین کشتی فردا خواهد رسید. کشتی ها اقلام غذایی اضطراری، چادر، داروهای ضروری، پمپ آب، ژنراتورهای قابل حمل، لباس، اقلام بهداشتی و بهداشتی و غیره را حمل می کنند. هند همچنان اولین پاسخ دهنده در منطقه است.” اضافه.

در همین حال، کشتی های نیروی دریایی هند، شیوالیک، کامورتا و ساویتری، اولین کشتی های نیروی دریایی بودند که با مواد امدادی به یانگون رسیدند.

نیروی دریایی هند همچنان متعهد به تضمین امنیت و رشد برای همه در منطقه است و اولین پاسخ دهنده در ارائه حمایت از همسایگان خود در چنین بلایایی است.

در همین حال، داکا تریبون گزارش داد که تعداد قربانیان طوفان زده میانمار به 81 نفر افزایش یافت.

دست‌کم 46 نفر در روستاهای بوما در ایالت راخین و در نزدیکی Khaung Doke Kar که ساکنان اقلیت مسلمان روهینگیا بودند، جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی میانمار MRTV، سیزده نفر بر اثر ریزش یک صومعه در روستایی در شهرستان راثداونگ در شمال سیتوه پایتخت راخین کشته شدند و یک زن نیز بر اثر ریزش ساختمان در روستای همسایه جان خود را از دست داد.

کارلو، رئیس روستای بو ما در نزدیکی سیتوه، گفت: «مرگ‌های بیشتری وجود خواهد داشت، زیرا بیش از صد نفر مفقود هستند.

در همان نزدیکی، آ بول هو سون، 66 ساله، بر سر قبر دخترش که جسد او صبح سه شنبه پیدا شد، نماز خواند.

به گزارش داکا تریبون، موکا روز یکشنبه با بادهایی با سرعت 195 کیلومتر (120 مایل) در ساعت به خشکی رسید، دکل های برق را سرنگون کرد و قایق های ماهیگیری چوبی را به تراشه درآورد.

رهبر این اردوگاه گفت که 9 نفر در اردوگاه آوارگان روهینگیا در داپینگ در نزدیکی سیتوه جان خود را از دست دادند و افزود که اردوگاه قطع شده است و آذوقه کم است.

او گفت: «مردم نمی توانند به اردوگاه ما بیایند زیرا پل ها شکسته شده اند… ما به کمک نیاز داریم.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)