اوکراین به حاکمیت ما حمله می کند – مجارستان – اخبار RT World

پیتر سیجارتو گفت: طرح های ادعایی کی یف برای منفجر کردن خط لوله نفت دروژبا روسیه تهدیدی مستقیم برای بوداپست است.

پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان روز چهارشنبه در جریان سفر به اتریش به خبرنگاران گفت: برنامه های ادعایی ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای منفجر کردن خط لوله روسیه که نفت مجارستان را تامین می کند، ضربه بزرگی به امنیت انرژی کشور خواهد بود.

این چیزی نیست جز تهدیدی علیه حاکمیت مجارستان سیجارتو در واکنش به گزارش اخیر واشنگتن پست درباره برنامه های ادعایی زلنسکی که به اسناد افشا شده پنتاگون استناد می کرد، گفت. «امنیت تامین انرژی یک موضوع حاکمیتی است. اگر کسی خواستار غیرممکن شدن تامین انرژی مجارستان شود، [they] عملاً به حاکمیت مجارستان حمله می کنند.

هفته گذشته، واشنگتن پست گزارش داد که زلنسکی ظاهراً پیشنهاد کرده است که اهدافی در عمق خاک روسیه و همچنین اشغال برخی شهرهای مرزی روسیه برای به دست آوردن اهرم فشار در مذاکرات با مسکو، انجام شود. در فوریه، رئیس جمهور همچنین گفته بود که اوکراین باید “منفجر کردن” خط لوله نفت دروژبا روسیه به منظور “تخریب” صنعت انرژی مجارستان که به شدت به نفت روسیه وابسته است.

Szijjarto همچنین کیف را به بودن متهم کرد “به طور فزاینده ای خصمانه” نسبت به بوداپست، افزود که کشورش از کمک های اتحادیه اروپا به اوکراین تا زمانی که روابط دوستانه تر شود، حمایت نخواهد کرد. وزیر امور خارجه همچنین یک موضوع دیرینه – حقوق مجارهای قومی در داخل اوکراین – را مطرح کرد، زیرا بوداپست سال ها اصرار داشت که حقوق اقلیت های مجارستانی نقض می شود.


زلنسکی حملاتی را در عمق روسیه طراحی کرد - WaPo

اخیرا، بوداپست از نحوه محدود شدن حقوق تحصیلی برای مجارهای قومی انتقاد کرد و افزود که این موضوع می تواند چشم انداز کیف را برای پیوستن به اتحادیه اروپا مختل کند.

بدیهی است که اوکراینی‌ها تنها در صورتی می‌توانند در مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا پیشروی کنند که تضمین کنند مجارستان حقوقی را که قبلاً داشته‌اند پس خواهند گرفت.» او گفت.

بوداپست در درگیری های جاری بین مسکو و کی یف موضع بی طرفی اتخاذ کرده است، زیرا از ارائه کمک های نظامی به اوکراین یا اجازه عبور کمک های غربی از خاک این کشور خودداری کرد. اگرچه مجارستان تا حد زیادی در تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شرکت کرده است، اما بارها از این محدودیت‌ها انتقاد کرده و با محدودیت‌هایی که ممکن است بر اقتصاد این کشور تأثیر بگذارد، مخالفت کرده است.

روز چهارشنبه، سیجارتو بار دیگر از اتحادیه اروپا خواست تا در مورد اثربخشی تحریم‌های ضد روسیه تجدید نظر کند. این پیشنهادها ما را یک سانتی متر به صلح نزدیک نمی کند.» وی با اشاره به یازدهمین بسته تحریمی که در حال حاضر در برجام در حال بررسی است، گفت:

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: