نجات کودکان در جنگل هفته‌ها پس از سقوط هواپیما – رئیس – اخبار RT World

بر اساس گزارش ها، مقامات ادعاهای موفقیت آمیز عملیات نجات در کلمبیا را رد کرده اند

رئیس جمهور کلمبیا گوستاوو پترو اعلام کرد که چهار کودک از جمله یک نوزاد 11 ماهه بیش از دو هفته پس از سقوط هواپیمای آنها در جنگل های انبوه، زنده پیدا شده اند. با این حال، گزارش های مربوط به عملیات امداد و نجات موفقیت آمیز توسط منابع دفاعی مورد مناقشه قرار گرفته است.

پس از جستجوی سخت توسط ارتش ما، چهار کودک را که پس از سقوط هواپیما در گواویار مفقود شده بودند، زنده یافتیم. پترو روز چهارشنبه در پستی در شبکه های اجتماعی نوشت و آن را اینگونه توصیف کرد “شادی برای کشور.”

با این حال، برخی از رسانه های ملی ادعای موفقیت آمیز نجات را مورد مناقشه قرار داده اند. طبق گزارش روز پنجشنبه روزنامه ال اسپکتادور، منابع دفاعی نتوانسته اند پیدا شدن این کودکان را تایید کنند.

گزارش های بیشتر حاکی از آن است که این چهار کودک 13، 9، 4 و 11 ماهه ممکن است توسط یک قایقران نجات یافته باشند، اما به دلیل غیرقابل دسترس بودن جنگل، تحویل آنها به مسئولان با تاخیر صورت گرفته است.


23 نفر پس از حمله اسب آبی به قایق در مالاوی ناپدید شدند

به گزارش رویترز، بر اثر سقوط یک هواپیمای سسنا 206 در روز اول ماه مه، سه بزرگسال که یکی از آنها خلبان بود، در حالی که هفت نفر را از آراراکوارا در استان آمازوناس به شهر سن خوزه دل گواویار منتقل می کرد، جان خود را از دست دادند. اجساد سه بزرگسال – از جمله مادر بچه ها – در داخل و اطراف لاشه هواپیما قرار داشت.

خلبان گزارش داد که موتور سسنا در یک هشدار ماهانه اندکی قبل از سقوط در جنگلی انبوه از کار افتاده است. به گزارش رویترز، ارتش کلمبیا، آتش نشانان و مقامات هوانوردی غیرنظامی عملیات نجات برای یافتن کودکان بازمانده را آغاز کردند.

سازمان هوانوردی غیرنظامی گفت که کودکان لاشه هواپیما را رها کرده و در جستجوی نجات تلاش کردند تا در جنگل های بارانی حرکت کنند. گروه های جستجو قبلاً آثار مختلفی از کودکان، از جمله میوه های دور ریخته شده و پناهگاه های موقت ایجاد شده از پوشش گیاهی جنگل را پیدا کرده بودند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: