همه گیری بعدی ممکن است قریب الوقوع باشد و ما آماده نیستیم – RT World News

توسط آناستازیا سافرونوا، سردبیر RT

محققان پیشنهاد می کنند که احتمال مواجهه با یک بیماری همه گیر مانند آنچه که توسط کروناویروس جدید 2019 ایجاد شده است، یک بار در طول زندگی بسیار زیاد است و مکانیسم های واکنش رایج جهانی باید از هم اکنون به کار گرفته شود.

نوع Omicron اولین جهش Covid-19 نیست که استراتژی‌های پاسخ فعلی را به چالش می‌کشد. با این حال، زمانی که چندین هفته پیش در کانون توجه قرار گرفت، به نظر می رسید که به نقطه اول بازگشته ایم. وحشت، اختلال در سفر، تشدید تدابیر محدودکننده، و هر کشوری که به تنهایی تصمیم می‌گیرد تا چه حد می‌تواند برای جلوگیری از گسترش تلاش کند.

ادامه مطلب


آژانس جاسوسی ردیابی اپراتورهای Omicron را متوقف می کند

احتمال یک بیماری همه گیر مانند کووید-19 بسیار زیاد است که نمی توان آن را نادیده گرفت

به گفته مارکو مارانی، پروفسور دپارتمان مهندسی عمران، معماری و محیط زیست در دانشگاه پادووا در ایتالیا، بشریت به تازگی تهدیدی را که مدت هاست وجود داشته است کنار گذاشته است.

“من یک مهندس هستم و با آمار حوادث شدید سروکار دارم. به همین دلیل به احتمال اینکه دوباره شاهد یک بیماری همه گیر مشابه باشیم، علاقه مند شدم. او به RT می گوید. “از اینکه متوجه شدم هیچ کس این سوال را نپرسیده تعجب کردم، داده ها آنجا نبود.”

او به همراه چند متخصص دیگر تصمیم گرفت شانس افراد را برای مواجهه با یک بیماری همه گیر مانند کووید-19 شناسایی کند. او می‌گوید که می‌توانست تمام داده‌های موجود را پیدا کند، اما همه آن‌ها پراکنده بودند. اپیدمیولوژیست ها روی مالاریا، تب زرد تمرکز می کنند. آنها به طور قابل درک در بیماری های خاص متخصص هستند. مارانی اشاره می کند. “اما سوال کلی در مورد یک بیماری همه گیر که بدون توجه به بیماری خاص رخ می دهد، به نظر می رسد که این سوال خاص مطرح نشده است. ما اطلاعاتی در اختیار داریم، اما قبلا جمع آوری نشده بود.»

این تیم داده ها را از سال 1600 تا به امروز تجزیه و تحلیل کرد و مرگبارترین بیماری هایی را که بشریت را تحت تأثیر قرار داده است بررسی کرد. و نتیجه ای که آنها به آن رسیدند، دست کم نگران کننده است.

“اگر در مورد یک عمر صحبت کنیم، به عدد بسیار بزرگی تبدیل می شود.” مارانی توضیح می دهد. برای کسانی که در اوایل دهه 2000 متولد شده اند، این احتمال 38٪ است. این یک رویداد بسیار محتمل است.»

آیا روی 40 درصد احتمال از دست دادن همه چیز شرط بندی می کنید؟ من نمی خواهم، صادقانه. این کاری است که ما با آماده نبودن انجام داده ایم. این به سادگی قابل درک نبود.

پروفسور هشدار می دهد که زنگ خطر است. فرزندان ما حداقل 38 درصد احتمال دارد که در طول زندگی خود با یک بیماری همه گیر دیگر مواجه شوند، و این چیزی است که باید مردم را عجله کند و آماده شود، مهم نیست که مبارزه با همه گیری فعلی هنوز ادامه دارد.

در قرن بیستم مردم با یک بیماری همه گیر آنفولانزای اسپانیایی بسیار کشنده مواجه شدند که به مدت سه سال ادامه داشت. برای مارانی، درس های بسیار کمی از آن آموخته شد. حافظه انسان بسیار کوتاه است و منجر به عواقبی می شود که می شد از آن جلوگیری کرد. من یک شباهت با سیل می بینم: دیدن اینکه چگونه یک سیل بزرگ دارید باورنکردنی است، و 50 سال بعد از آن حافظه از بین می رود، حتی در منطقه ای که اتفاق افتاده است، مردم شروع به ساخت و ساز در جایی می کنند که نباید دوباره بسازند. ”

Omicron هنوز اینجاست: چگونه باید با آن روبرو شویم؟

سازمان بهداشت جهانی نیز همین ایده را مطرح کرد که پاسخ باید یک واکنش مشترک باشد. در ابتدای ماه دسامبر، WHO آخرین ابتکار خود را که توسط رسانه ها “پیمان همه گیری” نامیده شد، اعلام کرد. بدنه راه اندازی شده است “فرآیند جهانی برای پیش نویس و مذاکره یک کنوانسیون، موافقت نامه یا سایر اسناد بین المللی” برای تقویت جهانی “پیشگیری، آمادگی و پاسخ به همه گیری.” تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به ایالت ها اشاره کرد “رویکردهای من اول” به عنوان یکی از نقاط ضعف اقدامات کنونی ضد کووید.

با این حال، همه اینها فقط یک برنامه است. به گفته متخصصان، یک رویکرد مشترک بسیار مفید خواهد بود، اما بیایید با واقعیت روبرو شویم: برای مبارزه با دشمن آینده، همه ما باید ابتدا از شر دشمن فعلی خلاص شویم.

پروفسور خوزه آنتونیو لوپز گوئررو در دپارتمان زیست شناسی مولکولی در دانشگاه خودمختار مادرید به RT توضیح داد که مشکل اصلی Omicron، نوع جدید کووید، تعداد بالای جهش های جدید است که به طور بالقوه به آن اجازه می دهد سریعتر گسترش یابد. خوشبختانه، افراد مبتلا فقط علائم خفیف یا متوسط ​​بیماری را نشان می دهند. همچنین تاکنون هیچ مورد مرگ ناشی از سویه جدید گزارش نشده است.

برای جلوگیری از آن چه می توان کرد؟ “محدود کردن پروازها از شهرهایی که بیشترین آسیب را دیده اند – خوب، این تنها اقدامی نیست که اعمال شود. و ما نباید فشار زیادی بر کشورهایی که موارد جدید را گزارش می کنند وارد کنیم. لوپز می گوید. مطمئناً کنترل دقیق افرادی که از نقاط داغ می آیند مورد نیاز است. اما ما همچنین باید محدودیت هایی را که ممکن است کاهش یافته باشد، مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری و تهویه اجباری مکان ها، تقویت کنیم. اما مهمتر از همه – واکسیناسیون. مهم نیست که ویروس بر اثر تزریق غلبه کند، واکسیناسیون بسیار مهم است. او اصرار دارد