علائم و وضعیت بیماران مبتلا

مرکز Omicron: علائم و وضعیت بیماران مبتلا

Omicron تعداد جهش های بیشتری نسبت به نوع دلتای ویروس کرونا دارد. (فایل)

داده‌های اولیه از یک مجتمع بیمارستانی بزرگ در مرکز اومیکرون آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که در حالی که تعداد مبتلایان به کووید-19 افزایش یافته است، بیماران به مداخلات پزشکی کمتری نیاز دارند.

طبق گزارشی که تجربه اولیه بیماران در گروه بیمارستانی را نشان می‌دهد، مجتمع بیمارستانی منطقه استیو بیکو و تشوان در پرتوریا بین 14 تا 29 نوامبر 166 پذیرش جدید داشته است که 42 بیمار در حال حاضر در بخش‌های کووید هستند. بیشتر آنها در ابتدا به دنبال درمان بیماری‌های غیرمرتبط با ویروس کرونا بودند و مشخص شد که آن را در آزمایش‌های لازم برای پذیرش دارند.

نویسنده مقاله، فرید عبدالله، مدیر شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی و یک بیمار عفونی، گفت: این تنها نشان دهنده دو هفته اول موج Omicron در Tshwane است و “نمایه بالینی بیماران بستری ممکن است در دو هفته آینده به طور قابل توجهی تغییر کند.” دکتر بیماری در بیمارستان استیو بیکو. این گزارش بررسی نشده است.

در حالی که مؤسسه ملی بیماری های واگیر تایید کرده است که تقریباً همه موارد جدید در مرکز زمین لرزه، نوع آن هستند، عبدالله و تیمش نتوانستند ثابت کنند که در هر موردی نوع اومیکرون است. عبدالله گفت که با وجود این، “فرض معقولی وجود دارد که موارد” در این داده ها نشان دهنده عفونت با نوع جدید است.

مشاهدات اصلی عبارتند از:

  • اکثر بیماران در بخش‌های کووید وابسته به اکسیژن نبوده‌اند – یک انحراف از امواج قبلی.
  • از 38 بزرگسال در بخش‌های کووید در 2 دسامبر، 6 نفر واکسینه شدند، 24 نفر واکسینه نشده بودند و هشت نفر وضعیت واکسیناسیون ناشناخته داشتند.
  • فقط یک بیمار تنها که اکسیژن دریافت می کرد به طور کامل واکسینه شد، اما مداخله برای درمان بیماری انسدادی مزمن ریه ضروری بود. دو نفر در دو هفته گذشته در مراقبت های ویژه بستری شدند، اما هیچ کدام با تشخیص اولیه پنومونی کووید.
  • کمتر از 80 درصد از پذیرش‌ها کمتر از 59 سال بودند. حدود 19 درصد کودکان تا 9 سال و 28 درصد بیماران 30 تا 39 ساله بودند.
  • بخش‌های کووید اطفال طی دو هفته گذشته هیچ مورد مرگی را گزارش نکرده‌اند. کودکان 17 درصد از مرگ و میرها را در 18 ماه گذشته تشکیل می دهند
  • ده نفر از بیماران یا 6.6 درصد جان خود را از دست دادند، اگرچه مشخص نشده است که omicron علت آن بوده است.
  • ممکن است تعداد مرگ و میر افزایش یابد. این روند طی دو هفته آینده واضح تر خواهد شد – زمان کافی برای مشاهده اینکه آیا موارد بدتر می شوند یا خیر.
  • میانگین مدت اقامت در بخش‌های کووید 2.8 روز در مقابل 8.5 روز در 18 ماه گذشته بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)