نوزادان پس از دریافت اشتباه واکسن کووید-19 در بیمارستان بستری شدند – RT World News

دو نوزاد برزیلی پس از اینکه یک پرستار ویال ها را اشتباه گرفته و به اشتباه واکسن فایزر ویروس کرونا را به جای واکسن مورد نظر نوزادانشان تزریق کرد، در بیمارستان بستری شدند.

این اشتباه تکان دهنده ابتدا توسط رسانه ها گزارش شد و روز یکشنبه توسط مقامات محلی شهرداری سوروکابا در ایالت سائوپائولو برزیل رسما تایید شد.

یک دختر دو ماهه و یک پسر چهار ماهه چهارشنبه گذشته برای تزریق واکسن پنج ظرفیتی که از کودکان در برابر دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت B و Hib محافظت می‌کند، به یک مرکز درمانی در این منطقه رسیده بودند.

با این حال، اندکی پس از بازگشت به خانه، نوزادان تب شدید، استفراغ کردند و از نوشیدن شیر خودداری کردند. داروهایی که والدینشان به آنها داده بودند نتوانست وضعیت آنها را بهبود بخشد.

ادامه مطلب


اوه لا لا!  پزشکان فرانسوی به اشتباه به جای واکسن فایزر به 140 بیمار نرمال سالین تزریق کردند.

سپس وینیسیوس رودریگز، وزیر بهداشت Sorocaba با خانواده‌ها تماس گرفت و به آنها اطلاع داد که اشتباهی رخ داده است و به کودکان واکسن کووید-19 تزریق شده است.

زندگی من زیر و رو شد” مادر این دختر از لحظه ای که از این خبر مطلع شد به CNN برزیل گفت.

این نوزادان اواخر روز پنجشنبه در بیمارستان محلی Gpaci قرار گرفتند. آنها اکنون احساس بهتری دارند، اما برای مدتی نمی توانند به خانه بازگردند. مقامات محلی با فایزر تماس گرفتند و به آنها گفتند که کودکان باید برای 10 تا 15 روز آینده تحت نظر باشند.

دختر و پسر اکنون هر 48 ساعت یک بار تحت آزمایش قرار می گیرند و از آنها نمونه خون گرفته می شود و سونوگرافی و ECG انجام می شود. تاکنون هیچ عارضه‌ای که می‌توانست در اثر تزریق کووید-19 ایجاد شود، پیدا نشده است. این دو همچنین واکسن های پنج ظرفیتی خود را در مدت بستری شدن در بیمارستان دریافت خواهند کرد.

پرسنل مراقبت های بهداشتی متوجه شدند که نوزادان روز بعد از تزریق واکسن، واکسن اشتباهی دریافت کردند، زیرا در حال بررسی ذخایر واکسن خود بودند. پرستار مسئول گفت که ویال ها را اشتباه گرفته است زیرا آنها بسیار شبیه به هم بودند. او در انتظار تحقیقات به حالت تعلیق درآمده بود.

من می دانم که همه اشتباه می کنند، اما چنین اشتباهی غیرقابل قبول است. مادر دختر آسیب دیده اصرار کرد. من نمی‌خواهم پرستار را تنبیه کنم، اما می‌خواهم این حادثه به عنوان هشداری برای سایر پزشکان و دیگر مادران باشد: به آنها بگویید که آنچه را که به فرزندانتان می‌دهند دوباره بررسی کنند.»