هشدار FBI در مورد تهدید شارژر تلفن – RT World News

آژانس اجرای قانون فدرال گفت که سایت های شارژ تلفن عمومی در برابر “بازیگران بد” آسیب پذیر هستند.

اف‌بی‌آی از آمریکایی‌ها خواسته است که از ایستگاه‌های شارژ تلفن رایگانی که در فرودگاه‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های عمومی یافت می‌شود دوری کنند و گفته است که می‌تواند برای هک کردن دستگاه‌های شهروندان استفاده شود و ممکن است تهدیدی برای حریم خصوصی باشد.

در حالی که مشخص نیست چه چیزی باعث این توصیه شده است، دفتر دنور این دفتر اخیراً در یک پست رسانه اجتماعی علیه سایت‌های شارژ عمومی شکایت کرده است که نشان دهنده راهنمایی مشابه ارائه شده در وب سایت FBI است.

از استفاده از ایستگاه های شارژ رایگان در فرودگاه ها، هتل ها یا مراکز خرید خودداری کنید. بازیگران بد راه‌هایی برای استفاده از پورت‌های USB عمومی برای معرفی بدافزار و نرم‌افزار نظارتی بر روی دستگاه‌ها پیدا کرده‌اند. گفت، پیشنهاد مردم “حمل [their] شارژر و کابل USB داشته باشید و به جای آن از پریز برق استفاده کنید.

FBI تنها آژانس فدرال نیست که در مورد شارژرهای تلفن هشدار صادر می کند، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) همچنین ادعا می کند که عوامل مخرب می توانند از پورت های USB برای انتقال بدافزار به دستگاه های کاربران ناآگاه استفاده کنند – تاکتیکی که آن را دوبله می کند. “جک آب میوه.”

چنین بدافزاری می‌تواند دسترسی به داده‌های حساس از جمله رمزهای عبور را فراهم کند که می‌تواند برای اشکال مختلف سرقت هویت استفاده شود.


اف بی آی اعتراف کرد که شبکه آن هک شده است

برخی از دستگاه‌ها، از جمله برخی از آیفون‌ها، با هشدار دادن به کاربران در مورد اتصالات غیرقابل اعتماد، محافظت در برابر حملات «جک آب میوه» ارائه می‌کنند، اما بدافزار پیچیده‌تر می‌تواند این هشدارها را دور بزند.

با این حال، علیرغم هشدارهایی که توسط دولت فدرال به صدا درآمد، هنوز مشخص نیست که چنین حملاتی واقعاً چقدر رایج هستند. پس از اینکه دفتر دادستانی منطقه لس آنجلس در سال 2019 هشداری را به مسافران در مورد خطرات سایت های شارژ عمومی صادر کرد، TechCrunch از آژانس درخواست کرد تا هر گونه گزارشی در مورد موارد شناخته شده “جک آب میوه” ارائه دهد. این دفتر پاسخ داد که «هیچ موردی» در کتاب‌های خود ندارد، و نمی‌توانست به منابع اضافی که این پدیده را مستند می‌کند، اشاره کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: