هشدار چین به آمریکا و کره جنوبی نسبت به تحریک رویارویی با کره شمالی

هشدار چین به آمریکا و کره جنوبی نسبت به

چین خواستار «برانگیختن عمدی تنش‌ها، برانگیختن رویارویی و تهدید بازی» شد.

پکن، چین:

پس از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن و همتای کره‌جنوبی‌اش گفتند که پیونگ‌یانگ در صورت استفاده از زرادخانه هسته‌ای خود با «پایان» رهبری خود مواجه خواهد شد، چین به واشنگتن و سئول نسبت به «برانگیختن رویارویی» با کره شمالی هشدار داد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «همه طرف‌ها باید با اصل موضوع شبه جزیره کره روبرو شوند و نقش سازنده‌ای در پیشبرد حل و فصل مسالمت‌آمیز این موضوع ایفا کنند».

او از “برانگیختن عمدی تنش ها، تحریک درگیری و تهدید بازی” خواست.

در نشستی در واشنگتن، بایدن و یون سوک یول تصریح کردند که اگر دیکتاتوری منزوی در کره شمالی به جنوب یا ایالات متحده حمله کند، پاسخ ویرانگر خواهد بود.

دو طرف همچنین توافق کردند که سپر امنیتی آمریکا برای کره جنوبی در مقابل آزمایش های موشکی کره شمالی که دارای سلاح هسته ای هستند، تقویت شود.

پکن روز پنجشنبه این تصمیم را محکوم کرد و گفت واشنگتن “امنیت منطقه ای را نادیده می گیرد و بر سوء استفاده از موضوع شبه جزیره برای ایجاد تنش اصرار دارد.”

مائو گفت: «کاری که ایالات متحده انجام می دهد… باعث ایجاد تقابل بین اردوگاه ها، تضعیف رژیم عدم اشاعه هسته ای و منافع استراتژیک سایر کشورها می شود.

وی افزود: اقدامات ایالات متحده “تنش ها در شبه جزیره را تشدید می کند، صلح و ثبات منطقه ای را تضعیف می کند و در تضاد با هدف خلع سلاح اتمی در شبه جزیره است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)