ایالات متحده ضرب الاجل ارتقای تسلیحات هسته ای را لغو کرد – RT World News

آزمایشگاه لوس آلاموس دیگر تاریخ مشخصی برای رسیدن به هدف تولید پلوتونیوم خود ندارد

آژانس دولتی مسئول ذخایر هسته‌ای ایالات متحده، ضرب الاجل قبلی برای افزایش تولید یک بخش کلیدی سلاح اتمی در آزمایشگاه ملی لوس آلاموس را کاهش داده است و به نگرانی‌ها در مورد تأخیر و افزایش هزینه‌ها که توسط برخی قانون‌گذاران ابراز شده بود، اعتبار می‌بخشد.

اداره ملی امنیت هسته ای (NSAA)، آژانسی در وزارت انرژی، آخرین برنامه نظارت و مدیریت انبار خود را روز دوشنبه به کنگره ارائه کرد.

آسوشیتدپرس (AP) به نبود ضرب‌الاجل برای افزایش تولید چاله‌های پلوتونیوم – اجزای اصلی سلاح‌های گرما هسته‌ای – در تاسیسات تاریخی نیومکزیکو اشاره کرد. گزارش سال گذشته حاکی از آن بود که لوس آلاموس تا سال 2026 سالانه 30 گودال (ppy) تولید خواهد کرد.

NSAA به دنبال تولید 80 چاله پلوتونیومی در سال است و سایت رودخانه ساوانا در کارولینای جنوبی برنامه ریزی شده است تا تولید را تا سال 2030 به 50ppy برساند.

آژانس نیاز دارد “علم را پیش ببر و مهندسی را به بلوغ رساند” تکمیل به روز رسانی مداوم تجهیزات “برای بهینه سازی جریان فرآیند تولید گودال” و نیروی کار در Los Alamos را برای رسیدن به 30 ppy گسترش دهید، آخرین به روز رسانی گفته شده است.


بایدن کره شمالی را به نابودی تهدید کرد

AP خاطرنشان کرد که کاخ سفید 18.8 میلیارد دلار برای فعالیت های تسلیحات هسته ای، از جمله 5.6 میلیارد دلار برای نوسازی تولید درخواست می کند. برخی از قانونگذاران توانایی آژانس برای ارائه در محدودیت های بودجه و زمانی را زیر سوال بردند.

این غیرمنطقی نیست که کنگره از شما بخواهد به ما بگویید که یک پروژه چقدر طول می کشد و در ازای انشعاب بیش از میلیاردها دلار هزینه آن چقدر خواهد بود. سناتور الیزابت وارن از ماساچوست به مدیر NNSA، معاون وزیر، جیل هروبی، در جریان جلسه اخیر کنگره گفت.

“من پیشنهاد می کنم این کاری است که NNSA باید قبل از اینکه یک پنی دیگر به آنها بدهیم، انجام دهد.” او اضافه کرد.

پنتاگون و وزارت انرژی برنامه بلندپروازانه ای را برای تقویت زرادخانه هسته ای ایالات متحده دنبال می کنند و می گویند که این کشور باید با رقبای روسیه و چین همگام شود.

رهبری روسیه گفته است که نوسازی و توسعه بازدارندگی هسته‌ای خود به دلیل افزایش تهدیدات جنگ متعارف ناشی از گسترش ناتو در اروپا ضروری است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: