هشدار سخت ارتش پاکستان پس از وندالیسم توسط حامیان عمران خان

هشدار سخت ارتش پاکستان پس از وندالیسم توسط حامیان عمران خان

دست کم 10 نفر در جریان اعتراضات خشونت آمیز به دستگیری عمران خان کشته شدند

اسلام آباد:

به گزارش داون، ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان (COAS) روز شنبه نسبت به تلاش‌های بیشتر برای تخریب تأسیسات امنیتی پس از حمله حامیان تحریک انصاف پاکستان (PTI) و آسیب رساندن به تأسیسات امنیتی در 9 مه هشدار داد.

نیروهای مسلح دیگر هیچ تلاشی برای تجاوز به حرمت و امنیت تأسیسات خود و یا خرابکاری را تحمل نخواهند کرد و مصمم به محاکمه همه برنامه ریزان، عاملان، محرک ها و «مجریان خرابکاری در روز سیاه 9 اردیبهشت» ارتش هستند. رئیس گفت.

به گزارش روابط عمومی بین‌سرویس (ISPR) که روز شنبه منتشر شد، اظهارات ژنرال منیر هنگام بازدید وی از مقر سپاه پیشاور بیان شد.

وی گفت: “ما به تلاش های خود برای صلح و ثبات ادامه خواهیم داد و جایی برای خرابکاران این روند باقی نخواهد ماند.”

دستگیری رئیس حزب تحریک انصاف در 9 ماه مه در پرونده القادر تراست اعتراضات خشونت آمیزی را از سوی کارگران حزب ایجاد کرد که به اموال عمومی آسیب رساندند و به تأسیسات نظامی از جمله خانه فرماندهی سپاه لاهور و ستاد کل (GHQ) حمله کردند.

در جریان اعتراضات خشونت آمیز چند روزه، حداقل 10 نفر کشته شدند و ده ها نفر دیگر مجروح شدند و خدمات اینترنتی برای بیش از 72 ساعت معلق ماند.

در پی اعتراضات، نیروهای مسلح گفتند که 9 می 2023 به عنوان یک “فصل تاریک” در تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش داون، در این بیانیه افزوده شد که ژنرال منیر متعهد شد که با حمایت مردم چنین تلاش های شوم را خنثی کند.

در نمایشی بی‌سابقه از خرابکاری، حامیان تحریک انصاف به خانه تاریخی فرمانده سپاه – که در ابتدا به نام خانه جناح شناخته می‌شد و زمانی محل اقامت بنیانگذار ملت، قائد اعظم محمدعلی بود، حمله کردند و به آن آسیب وارد کردند. جناح — و سایر تاسیسات نظامی از جمله حمله به ساختمان GHQ در راولپندی ساعاتی پس از دستگیری نخست وزیر سابق و رئیس حزب تحریک انصاف، عمران خان توسط دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در پرونده فساد القادر تراست در 9 مه.

بعداً یک FIR علیه رهبران و فعالان تحریک انصاف پاکستان به دلیل حمله و آسیب رساندن به اموال و تأسیسات دولتی به ثبت رسید.

عمران خان، نخست وزیر مخلوع، اوایل همان روز از داخل ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) دستگیر شد و اعتراضات بسیاری را در بسیاری از شهرهای کشور توسط فعالان و حامیان حزب در هنگام درگیری با سازمان های مجری قانون برانگیخت.

ISPR در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پس از دستگیری رئیس PTI از دادگاه عالی اسلام‌آباد به دستور دفتر پاسخگویی ملی، “طرح سنجیده‌ای” مشاهده شد که در آن ارتش هدف قرار گرفت.

روابط عمومی بین‌سرویس (ISPR) رهبران حزب تحریک انصاف را به دلیل تحریک کارگران خود علیه نیروهای مسلح از یک سو “منافق” خواند و از سوی دیگر، ارتش را ستایش کرد – در تلاشی برای تحت الشعاع قرار دادن انتقاد آنها.