ماسک درباره «سانسور» توییتر در ترکیه توضیح می دهد – اخبار RT World

توییتر اعلام کرده است که دسترسی کاربران ترک به برخی از محتواها را در پاسخ به این موضوع محدود خواهد کرد “روند قانونی” و برای اطمینان از پلت فرم “در دسترس مردم است” ترکیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در کشورشان.

در بیانیه‌ای در روز شنبه، این شرکت مشخص نکرد که چه حساب‌هایی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، اما افزود که به آن اطلاع داده است. “دارندگان حساب” در مورد عمل بسیاری از کاربران، از جمله روزنامه نگار متیو ایگلسیاس، با این تصمیم مخالفت کردند.

دولت ترکیه از توییتر خواست تا مخالفان خود را درست قبل از انتخابات سانسور کند [Musk] رعایت کرد» ایگلسیاس در توییتی مدعی شد.

ایلان ماسک، رئیس توییتر، به سرعت در توییتی از خود عقب نشینی کرد و تصمیم خود را برای اعمال محدودیت بر محتوای مشاهده شده از ترکیه توجیه کرد.

«ایگلسیاس مغزت از سرت افتاد؟ انتخاب این است [to] آیا توییتر به طور کامل خنثی شده است یا دسترسی به برخی از توییت ها را محدود می کند. کدام را میخواهی؟” میلیاردر بحث کرد.

“این برای همه شرکت‌های اینترنتی برابر است – ما فقط می‌خواهیم روشن کنیم که برخلاف سایر شرکت‌ها این اتفاق می‌افتد.” ماسک بعداً اضافه کرد. مدیر عامل توییتر در یک پست جداگانه قول داده است آنچه را که دولت ترکیه برای ما فرستاده است ارسال کنید.


ظهر در آنکارا: آیا اردوغان، رهبر «مرد قوی» موفق خواهد شد قدرت را در ترکیه حفظ کند و آن را به روسیه نزدیک‌تر کند؟

روز یکشنبه، رای دهندگان در ترکیه برای رئیس جمهور و 600 نماینده پارلمان این کشور، مجلس بزرگ ملی، رای خواهند داد. نظرسنجی‌های متعدد پیش‌بینی می‌کنند که رقابت تنگاتنگی بین رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور فعلی و کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق پیش‌بینی می‌شود.

آنکارا گهگاه پس از موارد اضطراری مانند حملات تروریستی و بلایای طبیعی دسترسی به رسانه های اجتماعی را محدود می کند و دلیل آن لزوم جلوگیری از وحشت و انتشار اطلاعات نادرست است. در مارس 2014، رگولاتور ارتباطات ترکیه دسترسی به توییتر را به دلیل عدم حذف کامل مسدود کرد “محتوای مضر.” ماه بعد این ممنوعیت برداشته شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: