نیویورک «شرم‌کردن بدن» را غیرقانونی می‌داند – RT World News

اریک آدامز، دومین سال شهردار دموکرات نیویورک سیتی، روز جمعه لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن تبعیض بر اساس قد یا وزن افراد در زمینه شغل، مسکن و مسکن عمومی منع می‌شود. منتقدان این قانون بحث‌برانگیز می‌گویند که این قانون دریچه‌های قانونی را باز می‌کند که می‌تواند منجر به سیل شکایت‌ها شود.

من فردی هستم که به سلامتی اعتقاد دارم، بنابراین وقتی از عدم تبعیض علیه فردی به دلیل نوع بدنش صحبت می کنید، این به معنای مبارزه با چاقی نیست. این فقط منصفانه است،” آدامز در اظهارات روز جمعه از این لایحه گفت.

وی افزود که معتقد است غیرقانونی بودن این نوع تبعیض است “کار درست انجام دادن” و آن “علم نشان داده است که نوع بدن ارتباطی با سالم یا ناسالم بودن شما ندارد، و من فکر می کنم که این یک نام اشتباه است که ما واقعا آن را رد می کنیم.”

کمیسیون حقوق بشر نیویورک وظیفه بررسی شکایات مطرح شده پس از معرفی این قانون را بر عهده خواهد داشت و به سایر زمینه‌های تبعیض احتمالی که در زمینه‌هایی مانند نژاد، جنسیت، سن و ترجیحات جنسی نظارت می‌کند، اضافه می‌کند.


نیویورک در حال غرق شدن است - مطالعه

تصویب این قانون در نیویورک در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران در نیوجرسی و ماساچوست، اقدامات مشابهی را علیه تبعیض وزنی در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر در ایالت میشیگان و واشنگتن ممنوع است.

با این حال، منتقدان می گویند که این قانون می تواند طوفانی دعوی در سیب بزرگ ایجاد کند. من اضافه وزن دارم، اما قربانی نیستم. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، جوزف بورلی، رهبر اقلیت شورای شهر نیویورک، جمهوریخواه، ماه گذشته گفت. “هیچ کس نباید برای من احساس بدی داشته باشد به جز دکمه های پیراهن من.”

بورلی افزود که این قانون می تواند راه را برای مردم باز کند “از هر کسی و همه چیز شکایت کنید.” نیویورک پست در سرمقاله ای در اوایل این ماه اضافه کرد که این یک “هدیه چربی به کوسه های قانونی نیویورک که از پایین تغذیه می کنند.”

چاقی یک مشکل رو به رشد در ایالات متحده است. در 20 سال قبل از مارس 2020، داده های گردآوری شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) نشان داد که شیوع چاقی از 30٪ به تقریبا 42٪ از کل جمعیت افزایش یافته است. حدود 9.2 درصد از آمریکایی ها در نظر گرفته می شوند “به شدت چاق،” طبق مطالعه CDC انجام شده در سال 2021.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: