رای دادن به اردوغان “گناه” – رقیب انتخاباتی – اخبار RT World

کمال قلیچداراوغلو از مسلمانان ترکیه خواست که رای خود را از رئیس جمهور فعلی دریغ کنند

کمال قلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری ترکیه این موضوع را اعلام کرده است “به بدون” رای دادن به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و افزود که “مسلمانان مخلص” مرتکب چنین عملی نخواهد شد انتظار می رود اردوغان، محافظه کار اجتماعی، کیلیچداراوغلو را در دور دوم انتخابات روز یکشنبه شکست دهد.

با رای دادن به اردوغان گناه نکنید کیلیچداراوغلو در جریان حضور در شعبه ترکی فاکس نیوز در روز شنبه از مومنان خواست. “یک مسلمان مخلص مرتکب چنین گناه بزرگی نمی شود.” او اضافه کرد.

استناد کیلیچداراوغلو به دین برای سیاستمدار سکولاریست خارج از شخصیت است. حزب CHP او تا سال گذشته از ممنوعیت پوشیدن روسری در مؤسسات عمومی حمایت می کرد و خود کیلیچداراوغلو به جای جریان اصلی اسلام سنی که حدود 90 درصد از جمعیت ترکیه از آن پیروی می کنند، از یک فرقه اقلیت شیعه – علویسم – پیروی می کند.


«پادشاه ساز» انتخابات ترکیه از اردوغان حمایت می کند

اردوغان، در مقابل، یک اسلام‌گرا است و با لغو ممنوعیت‌های جداگانه حجاب در دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی از سال 2013، حمایت محافظه‌کاران مذهبی را به دست آورد. در آستانه انتخابات این ماه، اردوغان خود را مدافع ارزش‌های سنتی اسلامی در برابر کیلیچداراوغلو لیبرال‌تر معرفی کرد که او را چنین توصیف کرد. “یک LGBT” در یک تجمع سه هفته پیش

حدود 50 نفر از علمای مسلمان از کمپین انتخاب مجدد اردوغان حمایت کرده و در بیانیه‌ای از سیاست‌های او نوشتند آزادی‌های شخصی را بهبود بخشیده، محدودیت‌های حجاب را حذف کرده‌اند، ساخت مسجد را تسهیل کرده‌اند، و حفظ قرآن را تشویق کرده‌اند.

اردوغان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در 14 ماه مه کیلیچداراوغلو را شکست داد و 49.5 درصد آرا را در مقابل کیلیچداراوغلو 44.9 به دست آورد. با این حال، در حالی که هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرا را به دست نیاوردند، دور دوم رأی گیری در روز یکشنبه پس از حذف سینان اوگان نامزد سوم، که کمی بیش از 5 درصد در دور اول کسب کرده بود، برگزار می شود.

اوگان از آن زمان از اردوغان حمایت کرده است و طبق نظرسنجی‌های اخیر، پیش‌بینی می‌شود که رئیس فعلی با اختلاف دو تا چهار امتیاز پیروز شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: