نگرش خصمانه دولت پاکستان شرکت های چند ملیتی را مجبور به فرار از کشور می کند

نگرش خصمانه دولت پاکستان شرکت های چند ملیتی را مجبور به فرار از کشور می کند

پاکستان با بحران شدید ارز مواجه است.

اسلام آباد:

به گزارش آسیای لایت اینترنشنال، شرکت هایی که علیرغم بحران جاری ارز فارکس برای ورود به پاکستان انتخاب می کنند، از سیاست های نامنظم دولت و بانک دولتی پاکستان رنج می برند.

یکی از مسائل مهمی که مانع از عملکرد روان شرکت های چندملیتی در محیط فعلی می شود، به رویکرد SBP نسبت به بحران جاری فارکس مربوط می شود.

پاسخ استاندارد آن به اکثر مشکلات، کنترل شدید بر حرکت فارکس از کشور بوده است. به گزارش Asian Lite International، این محدودیت ها چالش هایی را برای این شرکت ها در انجام عملیات معمول خود ایجاد می کند.

طی چند ماه گذشته، چندین شرکت چند ملیتی نسبت به موانع نهادی که بر تجارت آنها تأثیر می گذارد ابراز نگرانی کرده اند. برجسته ترین در میان آنها کنترل بیش از حد ارز خارجی و به دنبال آن پاکستان است.

به گزارش آسیایی لایت اینترنشنال، شدت مشکل را می توان با این واقعیت سنجید که برخی از شرکت های بسیار معتبر جهانی به فکر پایان دادن به فعالیت های خود در این کشور هستند.

بسیاری از شرکت‌های چندملیتی مانند زیمنس، پروکتور اند گمبل، اوراکل خدمات پاکستان، آی‌بی‌ام پاکستان، فدکس (گروه شرکت‌های گری)، هتل‌های ماریوت، تروی گروه شرکت (که از طریق آمانکو پاکستان فعالیت می‌کنند)، رستوران گری مکنزی (فرانچایز اصلی KFC در پاکستان) و 3M پاکستان در حال بررسی انتقال به کشورهای دیگر است.

زیمنس پاکستان یک شرکت فناوری پیشرو است که به صنایع مختلف خدمت می کند و به رشد و توسعه کلی اقتصاد پاکستان کمک می کند. با این حال، نگرش خصمانه دولت پاکستان و SBP این شرکت را وادار می کند تا در آینده خود در کشور تجدید نظر کند. به گزارش آسیای لایت اینترنشنال، به گفته برخی از خودی های شرکت، این گروه فعالانه در حال بررسی تعطیلی فعالیت/تاسیسات خود در پاکستان است.

به نظر می رسد زیمنس در مواجهه با یک بحران حاد ارزی، توسط SBP که چندین ماه است به مسدود کردن وجوه 205 میلیون دلاری خود ادامه می دهد، به لبه پرتگاه کشیده شده است.

سایر شرکت های چندملیتی با مشکل واردات مواد خام و ماشین آلات به پاکستان، ترخیص محموله های خود و بازگرداندن سود خود از پاکستان مواجه هستند.

آشفتگی اقتصادی در پاکستان، این کشور را به سمت بحرانی سوق داده است که ماهیت و مدت زمان زیادی دارد. به گزارش آسیای لایت اینترنشنال، ترکیبی از رشد پایین، بدهی بالا، تورم بی سابقه و کسری وحشتناک ارز، آینده مردم عادی را در کشور نامشخص کرده است.

موانعی مانند بی ثباتی سیاسی، فساد، عدم تداوم سیاست های کلان اقتصادی، نگرانی های امنیتی و کمبود انرژی و غیره به طور سنتی سرمایه گذاران خارجی را از کشور دور نگه داشته است.

به گزارش آسیای لایت اینترنشنال، این عوامل منجر به مشکلات محیط کسب و کار می شود که از آن جمله می توان به بی نظمی، رخوت بوروکراتیک و فساد اشاره کرد.

علاوه بر این، وخامت تدریجی در محیط تجاری پاکستان باعث ایجاد رکود در سرمایه گذاری های داخلی می شود.

به گزارش آسیایی لایت اینترنشنال، در حالی که می توان بخشی از آن را به دلیل شرایط اقتصادی مقصر دانست، تأثیر بدرفتاری هایی که با شرکت های سرمایه گذار انجام می شود را نمی توان نادیده گرفت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)