فاکس نیوز پرونده تقلب در انتخابات را حل و فصل می کند – RT World News

این رسانه محافظه کار موافقت کرد که تقریباً 800 میلیون دلار به Dominion Voting Systems بپردازد

فاکس نیوز با Dominion Voting Systems به توافقی نزدیک به 800 میلیون دلار رسیده است. Dominion که ماشین‌های رای‌گیری تولید می‌کند، پس از آن که برخی از مجریان و مهمانان این شبکه، آن را به امکان تقلب در انتخابات در سال 2020 متهم کردند، شکایتی برای افترا تنظیم کرد.

Fox و Dominion روز سه‌شنبه، لحظاتی قبل از شروع بحث‌های آغازین، پرونده را حل و فصل کردند. یک وکیل Dominion هنگام صحبت روی پله‌های دادگاه در جورج تاون، دلاور، به خبرنگاران گفت که فاکس 787.5 میلیون دلار به شرکت پرداخت می‌کند، یعنی کمی کمتر از نیمی از مبلغ 1.6 میلیارد دلاری که در دادگاه به دنبال آن بود.

Dominion در سال 2021 از فاکس شکایت کرد و مدعی شد که مجریان تاکر کارلسون، ماریا بارتیرومو، لو دابز، شان هانیتی و جینین پیرو ادعاهای دروغینی در مورد دستگاه های رای گیری خود پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا منتشر کردند.

ماشین‌های Dominion در 28 ایالت آمریکا در سال 2020 مورد استفاده قرار گرفتند. در سال 2019، گروهی از دموکرات‌های برجسته، از جمله سناتور الیزابت وارن، سناتور ماساچوست، هشدار دادند که مستعد مشکلات امنیتی، شامل “تغییر آرا،” ارائه نتایجی که “یکپارچگی انتخابات ما را تهدید کند” و دیگر “آسیب پذیری های فاش نشده.”


فاکس نیوز با شکایت انتخاباتی برخورد کرد

هنگامی که گزارش‌هایی مبنی بر تصادف ماشین‌ها در جریان انتخابات 2020 منتشر شد، برخی از کارشناسان محافظه‌کار و حامیان دونالد ترامپ ادعا کردند که Dominion در تلاش برای تقلب در انتخابات به نفع بایدن است. Dominion با طرح چندین شکایت از جمله دو شکایت 1.3 میلیارد دلاری برای افترا علیه سیدنی پاول وکیل طرفدار ترامپ و رودی جولیانی وکیل رئیس جمهور سابق پاسخ داد.

فاکس مخالفت نکرد که برخی از ادعاهای میزبانش در مورد Dominion دروغ بود. در عوض استدلال می‌کرد که صرفاً اتهامات خبری از سوی شخصیت‌های عمومی مانند پاول و گویلیانی را گزارش می‌کند، همانطور که “حق مطلق” بر اساس قانون اساسی آمریکا بعلاوه، این شبکه استدلال کرد که نظرات میزبانان آن نمونه ای از این بود «هذا لفاظی که معمولاً با سیاست و گفتمان عمومی در ایالات متحده مرتبط است».

در پاسخ به تسویه حساب روز سه شنبه، جان پولوس، مدیر عامل Dominion گفت که فاکس این کار را انجام داده است “اعتراف به دروغ گفتن” و آن “هیچ چیز نمی تواند آن را جبران کند.” فاکس گفت که همینطور است “خوشحالم که به توافق رسیدم” و فراخوان داد “کشور از این مسائل به جلو حرکت کند.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: