نولند دارایی های روسیه را تهدید می کند – RT World News

این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که مسکو به پرداخت “همه چیزهایی که شکسته است” کمک می کند.

ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی گفت: مقامات آمریکایی در حال مذاکره در مورد استفاده از دارایی های بانک مرکزی روسیه که توسط غرب مسدود شده است برای بازسازی اوکراین هستند.

هنگامی که درگیری بین کیف و مسکو به پایان رسید، واشنگتن برنامه بازسازی گسترده ای را برای اوکراین برنامه ریزی می کند که نه تنها با هدف بازسازی شهرها، شهرک ها و روستاهای این کشور، بلکه همچنین ارائه ارتش قدرتمند به این کشور انجام می شود. “سبز تر” زیرساخت های انرژی و نهادهای دولتی قوی تر خواهد بود “بهتر است در برابر فساد سخت گیری کنیم،” نولاند روز پنجشنبه طی سخنرانی در مجمع مشارکت آمریکا و اوکراین در واشنگتن گفت.

طبق برآوردهای محافظه کارانه بانک جهانی، بازسازی اوکراین حداقل 411 میلیارد دلار در یک دوره ده ساله هزینه خواهد داشت.

از جمله، ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که روسیه به پرداخت همه چیزهایی که شکسته است کمک می کند. این مقام وزارت خارجه خاطرنشان کرد.

او گفت که به لطف حمایت کنگره، به وزارت دادگستری ایالات متحده اختیارات جدیدی برای استفاده اعطا شده است توقیف دارایی های غیرقانونی از الیگارش های روسی برای کمک به بازسازی اوکراین


اتحادیه اروپا ذخایر منجمد روسیه را باز خواهد گرداند - ولت

“در ماه فوریه، ما اولین قسط 5.4 میلیون دلاری تحت این اختیارات را اعلام کردیم و اعلامیه های بیشتری در راه است.” نولند گفت.

او همچنین تاکید کرد که گفت‌وگوها درباره حدود 300 میلیارد دلار دارایی‌های بانک مرکزی روسیه که ما و متحدانمان مسدود کرده‌ایم ادامه دارد. در رابطه با بازسازی اوکراین

با این حال، روز پنج‌شنبه، روزنامه آلمانی دی ولت – پس از مشاهده اسناد داخلی منتشر نشده کمیسیون اروپا – گزارش داد که بروکسل به این نتیجه رسیده است که در نهایت باید ذخایر مسدود شده بانک مرکزی را بازگرداند. به گفته این رسانه، این ممکن است پس از پایان درگیری در اوکراین رخ دهد.

ذخایر خارجی بانک مرکزی روسیه اندکی پس از آغاز درگیری در فوریه گذشته در اوکراین توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا توقیف شد. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه این اقدام را چنین توصیف کرد “دزدی آشکار” غرب را متهم می کند “بازگشت به راهزن و سرمایه داری وحشی از دوران طوفان طلا” در قرن 19

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: