مارین لوپن سناریوهای احتمالی درگیری در اوکراین را تشریح می کند – RT World News

نامزد ریاست جمهوری فرانسه گفت: پیروزی روسیه فاجعه بار خواهد بود، اما پیروزی اوکراین جنگ جهانی سوم را آغاز خواهد کرد.

مارین لوپن، رهبر حزب تجمع ملی فرانسه هشدار داد که درگیری اوکراین ممکن است بیش از یک قرن طول بکشد مگر اینکه کاری برای حل آن انجام شود. در مصاحبه سه‌شنبه‌ای که با چندین رسانه اروپایی به اشتراک گذاشته شد، نامزد ریاست‌جمهوری راه‌های احتمالی را که معتقد است خصومت‌ها می‌تواند طی کند، تشریح کرد.

اگر روسیه در جنگ پیروز شود، فاجعه بار خواهد بود، زیرا همه کشورهای دارای درگیری ارضی فکر می کنند که می توانند آن را با سلاح حل کنند. ال پایس به نقل از او گفت.

از سوی دیگر، به گفته لوپن، اگر اوکراین پیروز شود به این معناست که ناتو وارد جنگ شده است. من متقاعد شده ام که اوکراین، بدون قدرت ناتو، نمی تواند روسیه را از نظر نظامی شکست دهد. او گفت که اگر چنین سناریویی اجرا شود، به این معناست “جنگ جهانی سوم آغاز شده است.”

گزینه سومی که این سیاستمدار مطرح کرده این است که غرب به این کار ادامه می دهد “به آرامی سلاح به اوکراین تحویل دهید، همانطور که اکنون انجام می دهیم.” وضعیتی که می تواند درگیری را به داخل بکشد “یک جنگ صد ساله جدید” اشاره به درگیری از سال 1337 تا اواسط دهه 1400 بین انگلستان و فرانسه است.


فرانسه جلوی مهمات اتحادیه اروپا برای اوکراین را می گیرد - رسانه لهستانی

لوپن که برای مشخص کردن چگونگی حل مناقشه تحت فشار بود، از توضیح بیشتر خودداری کرد و این را گفت من قصد ندارم یک طرح صلح را همین جا، روی یک میز قهوه به شما بدهم. او پیشتر خواستار برگزاری هر چه سریعتر مذاکرات صلح بین مسکو و کیف شده بود.

لوپن در طول فعالیت سیاسی خود اغلب به داشتن روابط نزدیک با روسیه متهم شده است و قبلاً گفته بود که با دیدگاه جهانی پوتین مشترک است. حزب او حتی یک وام نه میلیون یورویی از یک بانک روسی در سال 2014 دریافت کرد.

با این حال، از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، او از مسکو فاصله گرفته و اعلام کرده است که به حاکمیت کشورها اعتقاد دارد و اصرار دارد که اوکراین در صورت تمایل حق دارد به ناتو بپیوندد.

با این وجود، او با ارسال تسلیحات تهاجمی به نیروهای کی یف مخالفت کرده است، در عوض پیشنهاد می کند که فرانسه فقط باید سلاح های دفاعی بفرستد. او همچنین تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه مسکو را به‌عنوان یک تحریم نامیده است “اشتباه ژئوپلیتیک” و از هدف قرار دادن بخش انرژی روسیه حمایت کرد و گفت که این تنها در نهایت به اروپا آسیب می رساند.

لوپن در حال حاضر در صدر نظرسنجی های ریاست جمهوری فرانسه قرار دارد که نشان می دهد او به راحتی می تواند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فعلی را که سال گذشته مجدداً برای دور دوم انتخاب شد، شکست دهد.