عمران خان در پرونده “زبان نامناسب” تا 26 آوریل وثیقه می گیرد

عمران خان در پرونده

عمران خان روز جمعه در دادگاه عالی لاهور (LHC) حاضر شد. (فایل)

لاهور:

عمران خان، نخست وزیر مخلوع پاکستان روز جمعه در دادگاه عالی لاهور (LHC) حاضر شد و تا 26 آوریل در پرونده مربوط به استفاده از “زبان نامناسب” علیه افسران ارشد ارتش، وثیقه محافظتی را تضمین کرد.

پلیس اسلام آباد آقای خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان را در روز 6 آوریل به دلیل سخنرانی که در آن گفته می شود “از الفاظ نامناسب علیه افسران ارشد نظامی (اطلاعات بین سرویس ها) استفاده کرده و جان خانواده های آنها را به خطر انداخته بود، محکوم کرده بود. در خطر.

دادگاه عالی لاهور (LHC) وثیقه ای برای خان 70 ساله فراهم کرد و به او دستور داد تا برای تمدید وثیقه به دادگاه مربوطه در اسلام آباد مراجعه کند.

نخست وزیر سابق در میان امنیت بالا در مقابل LHC ظاهر شد.

یک مقام دادگاه به PTI گفت: «قاضی LHC علی باقر نجفی به درخواست عمران خان وثیقه حمایتی اعطا کرد که می‌خواهد به تحقیق در یک پرونده «بی‌اهمیت» علیه او که توسط پلیس اسلام‌آباد ثبت شده، بپیوندد.

این مقام مسئول افزود: قاضی با صدور قرار وثیقه تا 6 فروردین به وی دستور داد تا برای تمدید قرار وثیقه به دادگاه مربوطه در اسلام آباد منتقل شود.

آقای خان در گفتگو با خبرنگاران در محل LHC گفت که سرپیچی آشکار دولت فدرال ائتلاف به رهبری مسلم لیگ پاکستان و نواز از دستورات دادگاه عالی، به ویژه در مورد برگزاری انتخابات در پنجاب، نام بدی را برای کشور به ارمغان آورده است.

نخست وزیر پیشین گفت: از طریق چنین اقداماتی، تصویر پاکستان در جهان به عنوان “جمهوری موز” به تصویر کشیده می شود.

ائتلاف فدرال نمی‌خواهد که انتخابات حکومت خود را طولانی کند.» وی افزود که بر اساس قانون اساسی، انتخابات نمی‌تواند بیش از 90 روز پس از انحلال یک مجمع به تعویق بیفتد.

عمران خان همچنین آنچه را که «دولت فاشیستی» تمام دوران که توسط «هندلرها» نصب شده بود (اشاره به تشکیلات نظامی قدرتمند کشور) را مورد انتقاد قرار داد.

این سیاستمدار تبدیل شده به کریکت گفت: «تاکنون بیش از 3000 کارگر حزب تحریک انصاف توسط این دولت فاشیست دستگیر شده اند و حقوق بشر آنها پایمال شده است.

روز پنجشنبه، دادگاه ضد تروریسم لاهور (ATC) وثیقه پیش از بازداشت آقای خان را در سه پرونده تروریسم تا 4 می تمدید کرد.

درگیری شدید در بیرون مجتمع قضایی اسلام آباد در 18 مارس زمانی که آقای خان از لاهور برای شرکت در جلسه مورد انتظار در پرونده فساد توشاخانا وارد شد، آغاز شد.

در جریان درگیری بین کارگران حزب تحریک انصاف و پلیس، بیش از 25 پرسنل امنیتی مجروح شدند که پلیس لاهور را بر آن داشت تا خان و صدها تن از کارگران حزبش را در سه پرونده تروریسم محاکمه کند.

یکی از مواردی که عمران خان به اتهام اقدام به قتل محکوم شده است، مربوط به قتل یک کارگر تحریک انصاف است.

آقای خان برای خرید هدایا از جمله یک ساعت مچی گراف گرانقیمت که به عنوان نخست وزیر با قیمتی تخفیف خورده از سپرده دولتی به نام توشاخانا دریافت کرده بود و آنها را برای سود به فروش رسانده بود، در تیررس بوده است.

نخست‌وزیر سابق در حال حاضر با بیش از 140 پرونده از سوی ائتلاف فدرال به رهبری نخست‌وزیر شهباز شریف و دولت موقت پنجاب که PML-N نامزد شده است، تحت خیانت، تروریسم، قتل، اقدام به قتل، توهین به مقدسات و اتهامات دیگر روبرو است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)