نوع Omicron خطر جهانی “بسیار بالا” دارد – WHO – RT World News

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به کشورها هشدار داده است که برای نوع جدید Omicron Covid آماده شوند و از آنها خواسته است که واکسیناسیون را برای گروه‌های آسیب‌پذیر تقویت کنند.

WHO یک خلاصه فنی در مورد Omicron منتشر کرد که در روز جمعه به عنوان یک نوع نگرانی (VOC) طبقه بندی شد. “ریسک جهانی کلی مربوط به VOC Omicron جدید بسیار بالا ارزیابی می شود.” مختصر گفت.

آژانس Omicron را به عنوان یک نوع با تعداد زیادی جهش توصیف کرد که برخی از آنها “ممکن است با پتانسیل فرار ایمنی و قابلیت انتقال بالاتر مرتبط باشد.” در همان زمان، WHO اشاره کرد که وجود دارد “هنوز ابهامات قابل توجه” در مورد سویه جدید ویروس

سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا نظارت بر همه انواع ویروس کرونا از جمله Omicron را افزایش دهند و واکسیناسیون را تقویت کنند. “با بیشترین سرعت ممکن” به ویژه از نظر پوشش گروه های با اولویت و آسیب پذیر. به گفته این آژانس، اقداماتی مانند نقاب زدن و فاصله گذاری فیزیکی در مبارزه با این همه گیری بسیار مهم است.

Omicron که با نام B.1.1.529 نیز شناخته می شود، اولین بار در روز چهارشنبه از آفریقای جنوبی به WHO گزارش شد. بعدها در کشورهایی مانند استرالیا، بریتانیا، بلژیک و کانادا کشف شد.

ظهور سویه جدید اسرائیل و ژاپن را بر آن داشت تا مرزهای خود را به روی اتباع خارجی ببندند.