کشورها در میان ترس Omicron مرزها را به روی خارجی ها می بندند – RT World News

ژاپن از روز سه شنبه مرزهای خود را به روی اتباع خارجی از جمله مسافران تجاری و دانشجویان خواهد بست و این یکی از شدیدترین واکنش ها به ظهور Omicron است. اسرائیل از نیمه شب یکشنبه مرزهای خود را بست.

نخست وزیر فومیو کیشیدا در سخنانی روز دوشنبه از بسته شدن قریب الوقوع مرز به روی اتباع غیرژاپنی از روز سه شنبه خبر داد. “این یک اقدام پیشگیرانه و اضطراری برای جلوگیری از بدترین سناریو است.” کیشیدا به خبرنگاران در دفتر نخست وزیری گفت.

این اقدامات برای همه اتباع خارجی به استثنای کسانی که ساکن ژاپن هستند اعمال می شود. “اینها اقدامات استثنایی و موقتی هستند که ما به خاطر ایمنی انجام می دهیم تا زمانی که اطلاعات واضح تری در مورد نوع Omicron وجود داشته باشد.” کیشیدا به خبرنگاران گفت.

ادامه مطلب


نوع Omicron خطر جهانی

ژاپن برای جلوگیری از رسیدن نوع جدید Omicron به سواحل خود به سرعت حرکت کرده است. روز جمعه، دولت اعلام کرد که کنترل مرزها را بر افرادی که از شش کشور آفریقایی وارد می‌شوند، تشدید خواهد کرد، که مشابه تصمیم‌های گرفته شده در سایر نقاط جهان است.

ژاپن هنوز هیچ موردی از نوع جدید را ثبت نکرده است که به نظر می رسد مسری تر است. نخست وزیر گفت: “من آماده تحمل همه انتقادات از جانب کسانی هستم که می گویند دولت کیشیدا بیش از حد محتاط است.”

دولت ژاپن اخیراً در تلاش برای بازسازی اقتصاد، محدودیت‌های قرنطینه سفرهای تجاری خارجی را کاهش داده است.

عفونت‌های کووید-19 در ماه‌های اخیر در ژاپن به‌دنبال افزایش در تابستان ناشی از نوع مسری دلتا که باعث شد بیمارستان‌ها به محدودیت‌های خود رسیده‌اند، کاهش چشمگیری داشته باشد.

این اقدام ژاپن به دنبال اسرائیل است که روز شنبه اعلام کرد پس از کشف دو مورد از سویه، ورود همه اتباع خارجی به کشور را ممنوع خواهد کرد. بسته شدن مرز از نیمه شب یکشنبه اعمال شد.

مراکش نیز در تلاشی از همین روش پیروی می کند “برای محافظت از سلامت شهروندان مراکشی.” این اقدام از ساعت 11:59 بعد از ظهر (2259 به وقت گرینویچ) دوشنبه به مدت دو هفته اجرا خواهد شد.

در همین حال، استرالیا اعلام کرده است که پس از کشف دو مورد Omicron در مسافران بازگشته، برنامه‌های بازگشایی مرزها به روی مهاجران و دانش‌آموزان ماهر را از اول دسامبر، همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، بررسی خواهد کرد. نخست وزیر اسکات موریسون گفت که برای بازگرداندن قرنطینه کامل برای همه مسافران خارجی خیلی زود است.

روز جمعه، سازمان بهداشت جهانی، گونه جدید نگرانی را «Omicron» پس از آن نامگذاری کرد که این گونه که برای اولین بار در جنوب آفریقا ظاهر شد، به سرعت در حال گسترش است. تحقیقات نشان می‌دهد که پاتوژن دارای جهش‌های نگران‌کننده‌ای است که ممکن است اثربخشی واکسن‌ها را کاهش داده و از ایمنی طبیعی جلوگیری کند.

برخی گزارش‌ها از آفریقای جنوبی حاکی از آن است که این سویه، که در بریتانیا، بلژیک و اسرائیل نیز شناسایی شده است، ممکن است برای میزبان خود کم‌خطر یا شدید باشد.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!