نوجوان آمریکایی به دلیل آوردن تفنگ به مدرسه و همچنین داشتن مهمات در جعبه ناهار دستگیر شد

نوجوان آمریکایی به دلیل آوردن تفنگ به مدرسه و همچنین داشتن مهمات در جعبه ناهار دستگیر شد

مدرسه در قرنطینه قرار گرفت (تصویر نمایندگی)

یک دانش آموز دبیرستانی در فینیکس آمریکا روز جمعه پس از اینکه یک تفنگ نیمه اتوماتیک AR-15 و مهمات مخفی شده در جعبه ناهار به همراه داشت، دستگیر شد. CNN گزارش شده است. افسران پلیس فونیکس گفتند که درست قبل از ساعت 1 بعد از ظهر به دبیرستان بوستروم در مریوال پاسخ دادند و در آنجا دانش آموز را با تفنگ پیدا کردند. مأموران گفتند که در کوله پشتی و جعبه ناهار دانش آموز نیز مهمات پیدا کردند.

دونا روسی، مدیر ارتباطات پلیس فونیکس، گفت: «به محض اینکه به مقامات مدرسه از وجود اسلحه احتمالی در محوطه دانشگاه اطلاع داده شد، مدرسه در قرنطینه قرار گرفت. NBC News. سخنگوی منطقه مدرسه گفت که قرنطینه کمی بیش از یک ساعت به طول انجامید.

پلیس فونیکس در بیانیه‌ای گفت: «ما از کسانی که در ابتدا احتمال وجود سلاح در محوطه مدرسه را گزارش کرده‌اند به بزرگسالان در محوطه دانشگاه که بلافاصله با پلیس تماس گرفتند، تحسین می‌کنیم.»

پلیس در آزادی خود گفت که پسر 15 ساله که به دلیل خردسالی شناسایی نشده است، از روز شنبه در بازداشت پلیس باقی مانده است. او به دو جنایت از سوی دادستانی شهرستان پینال به اتهام نگهداری اسلحه گرم و مداخله یا اخلال در یک موسسه آموزشی متهم شد.

همانطور که روز جمعه به اشتراک گذاشتیم، گزارشی از یک دانشجو دریافت کردیم مبنی بر اینکه احتمال وجود سلاح گرم در محوطه دانشگاه وجود دارد. کارکنان ما بلافاصله با مجری قانون محلی تماس گرفتند که در محل حاضر شدند و صحت گزارش را تأیید کردند. اداره پلیس فونیکس در حال تحقیق است و ما به طور کامل در تحقیقات آنها همکاری خواهیم کرد. به دلیل احتیاط فراوان، فردا تدابیر ایمنی بیشتری خواهیم داشت.

همانطور که می دانید، ایمنی دانش آموزان و کارکنان ما همیشه اولویت اصلی و یک تلاش مشترک است. ما می خواهیم از کسانی که این حادثه را به یک بزرگسال مورد اعتماد گزارش کردند، کارکنان ما و اداره پلیس فونیکس که به سرعت به محوطه دانشگاه رسیدند، تشکر کنیم. ما به شدت این وضعیت و ترس و اضطرابی که دانش‌آموزان و کارمندان خود را ایجاد می‌کند، پی می‌بریم. میشل گوتیرز د خیمنز، مدیر مدرسه در بیانیه‌ای گفت: ما برای دانش‌آموزان و کارکنانی که ممکن است به آن نیاز داشته باشند، حمایت اجتماعی و عاطفی در مدرسه خواهیم داشت.

مقامات نگفتند که این پسر چگونه اسلحه گرم را به دست آورده یا انگیزه آوردن آن به مدرسه مشخص است یا خیر.

تفنگ های سبک AR-15 به عنوان سلاح های مورد استفاده در بسیاری از تیراندازی های دسته جمعی اخیر در ایالات متحده، از جمله تیراندازی دسته جمعی در یک مرکز خرید تگزاس در اوایل ماه جاری شناسایی شده اند. تفنگ ها نیمه اتوماتیک هستند زیرا در هر بار کشیدن ماشه یک گلوله شلیک می کنند و برای شلیک دیگر به طور خودکار دوباره پر می شوند.