نه نفر در تیراندازی در مدرسه بلگراد کشته شدند – پلیس – اخبار RT World

وزارت کشور صربستان اعلام کرد که یک دانش آموز کلاس هفتم صبح چهارشنبه در داخل مدرسه ابتدایی ولادیسلاو ریبنیکار در بلگراد پایتخت صربستان تیراندازی کرد که در نتیجه آن هشت کودک و یک نگهبان کشته شدند.

در این حمله یک معلم و شش دانش آموز زخمی شدند.

یک مظنون 14 ساله بازداشت شد. پلیس گفت که تیرانداز در حمله به مدرسه از اسلحه پدرش استفاده کرد.

به گزارش Vecernje novosti، ضارب به دو قبضه اسلحه و سه کوکتل مولوتف در کوله پشتی خود داشت.

دیدم نگهبان در حال سقوط است. ابتدا فکر کردم کسی ترقه پرتاب می کند. دانشجویی به روزنامه کوریر گفت. «من به طبقه پایین دویدم و به معلمان ورزش درباره تیراندازی گفتم. همانطور که همه در امنیت منتظر ماندیم، صدای تیراندازی بیشتری شنیدیم.»

یکی از دانشجویان به وب سایت خبری داناس گفت که مهاجم بیش از 20 گلوله شلیک کرد و در حین تیراندازی سلاح خود را دوباره پر کرد.

در گفتگو با این خبرگزاری، همکلاسی ها مظنون را چنین توصیف کردند “آرام و گوشه گیر” و گفت نمرات خوبی دارد.

بیشتر بخوانید:
آخرین تیراندازی دسته جمعی آمریکا پنج کشته بر جای گذاشت

Vecernje novosti گزارش داد که گمان می رود مظنون پس از دریافت نمره بد در کلاس تاریخ تصمیم گرفت مدرسه را هدف قرار دهد. با این حال، مقامات در مورد انگیزه های احتمالی مهاجم اظهار نظری نکرده اند.

برانکو روزیچ، وزیر آموزش و پرورش صربستان پس از شرکت در جلسه اضطراری دولت به خبرنگاران گفت: صربستان بین جمعه تا یکشنبه سه روز عزای عمومی خواهد داشت.

متأسفانه صربستان نیز بخشی از جهان است که این اتفاقات در آن رخ می دهد. گفت و افزود که “تأثیر مضر اینترنت و بازی های ویدئویی مشهود است.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: