حقایق جالب درباره پادشاه چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا

حقایق جالب درباره پادشاه چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا

پادشاه چارلز در کلیسای وست مینستر لندن تاج گذاری خواهد کرد

پادشاه چارلز سوم روز شنبه، 6 مه، در کلیسای وست مینستر لندن تاج گذاری می کند، طبق سنتی که قدمت آن به 1000 سال قبل می رسد. او در ۷۳ سالگی با فوت مادرش به سلطنت رسید.

چارلز که در ۱۴ نوامبر ۱۹۴۸ در کاخ باکینگهام به دنیا آمد، تنها ۴ سال داشت که مادرش به عنوان ملکه الیزابت دوم تاجگذاری کرد.

حقایق جالب درباره پادشاه جدید بریتانیا

تحصیلات

بر اساس گزارش رویترز، او اولین پادشاهی است که به مدرسه رفته است، زیرا تمام پیشینیان او توسط معلمان خصوصی آموزش دیده اند.

او به مدرسه هیل هاوس در غرب لندن رفت و سپس در مدرسه چیم در برکشایر که پدر فقیدش شاهزاده فیلیپ در آن حضور داشت و بعداً در آنجا رئیس شد، به مدرسه رفت.

سپس او را به گوردونستون فرستادند، یک مدرسه شبانه روزی سخت در اسکاتلند که فیلیپ نیز در آن تحصیل کرده بود. او به عنوان بخشی از تحصیلات خود، دو ترم را در مدرسه گرامر کلیسای جیلونگ انگلستان در ملبورن استرالیا گذراند.

او برای تحصیل باستان شناسی و انسان شناسی فیزیکی و اجتماعی به کالج ترینیتی کمبریج رفت اما بعداً به تاریخ تغییر کرد. او همچنین یک ترم را در کالج دانشگاهی ولز در Aberystwyth به یادگیری زبان ولزی گذراند.

ورزشی

به عنوان یک شاهزاده جوان، چارلز عاشق اسکی، موج سواری و غواصی بود. به گزارش رویترز، او بیش از 40 سال بازیکن چوگان مشتاق بود تا اینکه سرانجام در سال 2005 در سن 57 سالگی از این ورزش بازنشسته شد.

او تا سال 1993 به صورت رقابتی بازی کرد، یک بار پس از سقوطی که نیاز به جراحی و پیوند استخوان داشت، دچار شکستگی مضاعف در بازوی راستش شد. سقوط دیگری در سال 2001 نیز او را در بیمارستان بستری کرد.

او همچنین به‌عنوان یک جوکی آماتور در شش مسابقه در سال‌های 1980-1981 سوار شد و در دو نوبت دوم شد، اما دو بار نیز از صندلی خارج شد.

عشق به هنر و موسیقی

پادشاه علاقه زیادی به هنر دارد و اغلب از شکسپیر پس از جانشینی مادرش ملکه الیزابت نقل قول کرده است.

نه فقط این، او در مدرسه نواختن پیانو، ترومپت و ویولن سل را یاد گرفت و در تعدادی از نمایش‌های تئاتری از جمله نقش اول در نمایش «مکبث» شکسپیر ظاهر شد. به گزارش وب سایت خانواده سلطنتی، او عاشق اپرا و موسیقی کلاسیک است، اما همچنین از لئونارد کوهن به عنوان یکی از آثار مورد علاقه خود یاد می کند.

به گزارش رویترز، در میان آهنگ‌هایی که او برای یک برنامه رادیویی ویژه بیمارستان در سال 2021 انتخاب کرد، آهنگ‌هایی از The Three Degrees، دایانا راس، باربرا استرایسند و ادیت پیاف بود.

به عنوان شاهزاده ولز در سال 2000، او همچنین سنت داشتن یک نوازنده رسمی چنگ را احیا کرد.

پادشاه یک نقاش مشتاق است و پس از ارسال ناشناس، یک آبرنگ در نمایشگاه تابستانی آکادمی سلطنتی در سال 1987 به نمایش گذاشته شد. خانواده سلطنتی وب سایت گزارش کرد

زندگی خانوادگی

شاهزاده سابق ولز در 29 ژوئیه 1981 با لیدی دایانا اسپنسر که پرنسس ولز شد ازدواج کرد. این زوج صاحب دو پسر به نام های ویلیام و هری شدند. آنها بعداً از هم جدا شدند و ازدواج آنها در سال 1996 منحل شد. در 31 اوت 1997، شاهزاده خانم در یک تصادف اتومبیل در پاریس کشته شد. بی بی سی گزارش شده است.

در 9 آوریل 2005، چارلز با کامیلا پارکر بولز ازدواج کرد. هنگامی که چارلز پادشاه شد، طبق میل ملکه الیزابت دوم، همسر ملکه شد.

با این حال، ملکه همسر کامیلا در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در روز شنبه 6 مه 2023 در کلیسای وست مینستر در لندن، رسماً ملکه کامیلا نام خواهد گرفت.

بدون ناهار برای چارلز

پادشاه ناهار نمی خورد و عاشق چای دارجلینگ با عسل و شیر است.

قهرمان مسائل زیست محیطی

پادشاه اولین بار در سال 1970 علناً در مورد نگرانی های خود در مورد آلودگی و پلاستیک و تأثیر آنها بر جهان طبیعی صحبت کرد.

پادشاه اغلب در زمان نامزدی مراسم درختکاری را انجام می دهد. پس از کاشت هر درخت، اعلیحضرت یک شاخه را تکان می دهد تا برایشان آرزوی سلامتی کند.