عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، 10 روز “استراحت کامل” برای پای آسیب دیده توصیه کرد.

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، 10 روز

یک سناتور حزب تحریک انصاف گفت که عمران خان روز سه شنبه بار دیگر در دادگاه عالی لاهور مجروح شد. (فایل)

اسلام آباد:

یکی از رهبران حزب او روز چهارشنبه، یک روز پس از مجروح شدن وی در جریان هرج و مرج در بلندای لاهور، گفت که عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان به مدت 10 روز “استراحت کامل” برای جلوگیری از عوارض بیشتر پای آسیب دیده خود توصیه کرده است. دادگاه.

در ماه نوامبر، عمران خان، 70 ساله، پس از تیراندازی یک فرد مسلح به کاروانی که رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان را حمل می کرد، از ناحیه ساق پا مجروح شد. او رهبری راهپیمایی به اسلام آباد را برای درخواست انتخابات زودهنگام بر عهده داشت.

شبلی فراز، سناتور حزب تحریک انصاف، در توییتی گفت که عمران خان روز سه شنبه در جریان حضور در دادگاه عالی لاهور “دوباره مجروح شد”.

وی نوشت: «دیروز پای عمران خان بار دیگر در دادگاه عالی لاهور به دلیل تلنگری که به دلیل نبود امنیت ارائه شده توسط دولت ایجاد شد، زخمی شد.

“پزشکان توصیه کرده اند [Imran] سناتور حزب تحریک انصاف در توییتی نوشت: 10 روز استراحت کنید.

به نقل از ژئو نیوز، منابعی به نقل از منابع گفتند که هیئت پزشکی بیمارستان شوکت خانم نیز به عمران خان توصیه “استراحت کامل” کرده است.

مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، هشدار دادند که اگر رئیس حزب تحریک انصاف آرام نگیرد، پای او که در وزیرآباد در راهپیمایی طولانی سال گذشته مورد اصابت گلوله قرار گرفت، ممکن است “ورم کند”.

منابع داخل هیئت پزشکی گفتند: تورم نشانه تهدید است و در چنین شرایطی ممکن است نیاز به جراحی دیگری داشته باشد. همچنین به رئیس PTI توصیه کرد که از حرکت های غیرضروری خودداری کند و به پای آسیب دیده خود فشار وارد نکند.

بیش از 100 پرونده علیه عمران خان از زمانی که او در آوریل سال گذشته با رای عدم اعتماد از سمت خود کنار گذاشته شد، ثبت شده است. اما تاکنون در هیچ یک از این پرونده ها دستگیر نشده است.

عمران خان پس از تحمل جراحات، به دلایل پزشکی به دنبال تسکین است و تعدادی از جلسات دادگاه را نادیده گرفته است.

رعنا صنع الله وزیر داخله در واکنش به آخرین تحولات، به انتقاد از نخست وزیر سابق پرداخت و مدعی شد که گزارش جعلی از بیمارستان شوکت خانم برای جلوگیری از حضور در دادگاه تهیه شده است.

«توصیه استراحت 10 روزه در واقع توصیه به پرهیز از پرونده است، طومار انتخاباتی نیز برای پرهیز از دعوا بود و مجالس پنجاب و خیبر پختونخوا نیز برای جلوگیری از دعوا منحل شدند. بعد از سطل، جعبه، سطل زباله، شوکت خانم وزیر کشور گفت: گزارش کذب ارائه شده است.

صنع الله گفت که به محض اینکه دادگاه حکم به حضور عمران خان در برابر پلیس داد، این گزارش به عنوان یک “بهانه پزشکی” ارائه شد.

وزیر امور خارجه گفت: «عمران نیازی باید در توشاخانه، تیریان… و سایر پرونده های سرقت پاسخ دهد. وقتی «سطل آشغال» کار نکرد، بهانه «استراحت کامل» برای پرهیز از حضور در دادگاه و عدم پاسخگویی به کار می رود.

پیش از این، دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) از عدم حضور عمران خان در یک پرونده ابراز ناراحتی کرد.

دادگاه به خان سابق هشدار داد که ممکن است وثیقه موقت او را لغو کند زیرا نارضایتی شدید خود را از غیبت مداوم او در جلسات دادگاه در پرونده های مختلف ابراز کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)