نماینده کنگره ایالات متحده منفجر کردن اظهارنظر تایوان را رد کرد – RT World News

ست مولتون ادعا کرد که ویدئویی که از او در مورد کارخانه های تولید تراشه نقل می کند، “اطلاعات نادرست” چینی است.

ست مولتون، نماینده آمریکا، روز پنجشنبه دولت چین را به تحریف اظهارات خود در مورد تخریب صنعت نیمه هادی تایوان متهم کرد تا روابط واشنگتن با تایپه را خراب کند.

یکی از ایده‌های جالبی که برای بازدارندگی مطرح شده است این است که به چینی‌ها کاملاً روشن می‌شود که اگر به تایوان حمله کنید، ما TSMC را منفجر خواهیم کرد. دموکرات ماساچوست در 2 می در کنفرانسی در کالیفرنیا گفته بود. TSMC مخفف Taiwan Semiconductor Manufacturing Company است که اکثر تراشه های پیشرفته دنیا را تولید می کند.

در 6 ماه مه، یک کلیپ ویدیویی از آن اظهارات در Douyin، نسخه چینی TikTok منتشر شد. روز پنجشنبه، مولتون مدعی حزب کمونیست چین شد “به طور انتخابی نظرات من را برش داد، آنها را در رسانه های اجتماعی پخش کرد و تلاش کرد تا شراکت ایالات متحده و تایوان را تضعیف کند.”

ح‌ک‌چ بار دیگر سعی کرد با استفاده از اطلاعات نادرست، با خارج کردن عمدی نظر من از متن، ایالات متحده و تایوان را تقسیم کند.» او به خبرگزاری مرکزی تایپه (CNA) گفت.

مولتون انکار نکرد که گفته هایش را گفته است، اما اصرار داشت که در تلاش است درباره ایده ها بحث کند چگونه می توان هزینه های هنگفتی را که در صورت انتخاب حمله به تایوان متحمل خواهد شد، به ح‌ک‌چ منتقل کرد.»


یک مقام سابق آمریکایی پیشنهاد می کند که ایالات متحده می تواند کارخانه های تولید تراشه تایوان را نابود کند

وزیر دفاع تایوان، چیو کو چنگ، روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره این نظر گفت که ارتش جزیره وی افزود: «تحمل نمی‌کنیم که دیگران تأسیسات ما را منفجر کنند.» روز چهارشنبه، جوزف وو جاوشیه، وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت که برخی از رسانه ها ممکن است با استناد به اظهارات جزئی مولتون تسلیم “جنگ شناختی چین” شده باشند.

مولتون در میزگردی در کنفرانس جهانی 2023 موسسه میلکن در کالیفرنیا سخنرانی کرده بود. او پس از مطرح کردن تخریب TSMC، افزود: من فقط آن را کنار می گذارم، نه به این دلیل که این لزوما بهترین استراتژی است، بلکه به این دلیل که یک نمونه است. البته، تایوانی‌ها واقعاً این ایده را دوست ندارند، درست است؟

“این یک ایده وحشتناک است” میشل فلورنوی، یکی از اعضای میزگرد و مقام سابق پنتاگون، پاسخ داد.


تایوان برای حمله احتمالی - رسانه ها آماده می شود

“من این ایده را ترویج نمی کنم. من این ایده را ترویج نمی‌کنم.» مولتون در پاسخ گفت. آنچه من می گویم این است که اینها برخی از مواردی است که در واقع به طور فعال در میان سیاست گذاران ایالات متحده مورد بحث قرار گرفته است.

کالج جنگ ارتش ایالات متحده مقاله ای را در سال 2021 منتشر کرد که پیشنهاد می کرد TSMC را به عنوان بخشی از یک اقدام نابود کنید “زمین سوخته” تاکتیکی که ایالات متحده و تایوان می توانند برای بازدارندگی چین از تصرف جزیره به زور از آن استفاده کنند.

پکن تایوان را بخشی از چین می‌داند که در مقطعی دوباره – ترجیحاً صلح‌آمیز – ادغام می‌شود. این جزیره در حال حاضر توسط نوادگان ناسیونالیست هایی اداره می شود که در جنگ داخلی چین شکست خوردند و توسط ایالات متحده از سرزمین اصلی در سال 1949 تخلیه شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: