دادگاه ایالات متحده می گوید افراد 18 تا 20 ساله حق خرید تفنگ دستی دارند

دادگاه ایالات متحده می گوید افراد 18 تا 20 ساله حق خرید تفنگ دستی دارند

قانون فدرال فروشندگان مجاز اسلحه را از فروش اسلحه به افراد زیر 21 سال منع می کند.

واشنگتن:

یک قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده قوانین فدرال را غیرقانونی اعلام کرده است که فروش اسلحه دستی توسط فروشندگان مجاز به افراد زیر 21 سال را ممنوع می کند و می گوید هر فردی بالای 18 سال باید از این حق برخوردار باشد.

قاضی رابرت پین از ناحیه شرقی ویرجینیا این حکم را در پرونده ای صادر کرد که توسط چهار مرد که بالای 18 سال سن داشتند اما کمتر از 21 سال سن داشتند، زمانی که می خواستند اسلحه بخرند.

قانون فدرال فروشندگان مجاز اسلحه را از فروش اسلحه به افراد زیر 21 سال منع می کند، اگرچه والدین می توانند آنها را برای فرزندان خود بخرند یا خودشان می توانند آنها را در فروش خصوصی یا در نمایشگاه های اسلحه خریداری کنند.

در حالی که آمریکایی های زیر 21 سال در حال حاضر نمی توانند یک تفنگ دستی را از یک فروشنده دارای مجوز فدرال خریداری کنند، می توانند یک تفنگ یا تفنگ ساچمه ای بخرند.

در نظر خود در روز چهارشنبه، پین به تصمیم اخیر دیوان عالی استناد کرد که حقوق صاحبان اسلحه را گسترش داد و متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده، که بیان می کند “حق مردم برای نگهداری و حمل سلاح نباید نقض شود.”

او گفت: «دادگاه دریافته است که حق خرید اسلحه در متن ساده متمم دوم است.

او گفت: «هیچ دادگاه استیناف فدرال، حتی کمتر از آن، دادگاه عالی، به طور کامل تشخیص نداده است که حقوق متمم دوم در سن 21 سالگی است.

پین خاطرنشان کرد که سن رای دادن در ایالات متحده 18 سال است و همچنین این سن برای ثبت نام در ارتش است.

او گفت که سن نوشیدن 21 سال است و کنگره سن خرید تنباکو را به 21 سال افزایش داده است.

اما برخلاف متمم دوم، قاضی نوشت: «هیچ حق مشابه قانون اساسی برای مصرف الکل یا استفاده از تنباکو وجود ندارد».

Everytown Law، یک سازمان پیشگیری از خشونت با اسلحه، حکم قاضی را محکوم کرد.

جانت کارتر، مدیر ارشد این پژوهش، گفت: «نه تنها اسلحه عامل اصلی مرگ و میر کودکان و نوجوانان آمریکایی است، بلکه تحقیقات به ما نشان می دهد که افراد 18 تا 20 ساله سه برابر بزرگسالان 21 سال و بالاتر، مرتکب قتل با اسلحه می شوند. در بیانیه ای گفت: مسائل و درخواست های تجدیدنظر در هر شهر قانون.

کارتر گفت: «حکم دادگاه بدون شک زندگی را به خطر می اندازد. “باید برعکس شود.”

این پرونده ممکن است در نهایت به دادگاه عالی خاتمه یابد، دادگاهی که از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه آمریکا نام سه قاضی را معرفی کرد، محکم به سمت راست حرکت کرده است.

این در بحبوحه سیل تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده و تلاش های دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن برای متقاعد کردن کنگره برای ممنوع کردن تفنگ های نیمه خودکار که اغلب در این حملات استفاده می شود، صورت می گیرد.

براساس آرشیو Gun Violence، در سال 2021، بیش از 47000 نفر در ایالات متحده با اسلحه کشته شدند، از جمله خودکشی.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)