ایالات متحده در دیدار آتی نخست وزیر مودی

ودانت پاتل، مقام آمریکایی، گفت: سفر نخست وزیر مودی به آمریکا روابط دو کشور را تقویت خواهد کرد.

واشنگتن:

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه (به وقت محلی) با تاکید بر مشارکت بین ایالات متحده و هند گفت که آنها مشتاقانه منتظر سفر نخست وزیر نارندرا مودی به این کشور هستند.

ما بسیار مشتاق میزبانی نخست وزیر مودی و اعضای دولت هند هستیم. ما مشارکت مهمی با هند داریم و مشتاقانه منتظر ادامه اقدامات برای تعمیق آن هستیم. این سفر دولتی فرصتی بزرگ برای صحبت در مورد تعدادی از ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، گفت: اولویت های مشترک.

او گفت که هند و ایالات متحده “یک شراکت مهم” دارند و “به دنبال تعمیق آن هستند”.

“ما شراکت مهمی با هند داریم و مشتاقانه منتظر ادامه اقدامات برای تعمیق آن هستیم. و این سفر دولتی بعدی فرصتی بزرگ برای صحبت در مورد تعدادی از اولویت های مشترک از جمله رسیدگی به بحران آب و هوا، رسیدگی به مسائل تجاری خواهد بود. پاتل افزود: همکاری امنیتی ما و تعدادی از زمینه های دیگر را نیز تعمیق می دهیم.

پیش از این، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و جیل بایدن، بانوی اول آمریکا در ماه آینده میزبان نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور برای یک سفر رسمی دولتی خواهند بود.

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: «جو بایدن رئیس جمهور و جیل بایدن بانوی اول، نخست وزیر هند، نارندرا مودی را برای دیدار رسمی از ایالات متحده، که شامل یک شام دولتی در 22 ژوئن خواهد بود، میزبانی خواهند کرد. 2023.”

سفر آتی بر مشارکت عمیق و نزدیک بین ایالات متحده و هند و پیوندهای گرم خانواده و دوستی که آمریکایی ها و هندی ها را به هم پیوند می دهد، تأیید می کند.

در این بیانیه آمده است: «این دیدار تعهد مشترک دو کشور را به یک هندو-اقیانوس آرام آزاد، باز، مرفه و امن و عزم مشترک ما برای ارتقای مشارکت فناوری استراتژیک خود از جمله در دفاع، انرژی پاک و فضا را تقویت خواهد کرد.»

آخرین دیدار حضوری نخست وزیر مودی و بایدن رئیس جمهور آمریکا در اندونزی برگزار شد. این دو رهبر حوزه هایی مانند فناوری های حیاتی و نوظهور و هوش مصنوعی را در نظر گرفتند.

در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیری آمده است، در این دیدار، هر دو طرف درباره همکاری نزدیک در بخش های آینده نگر مانند فناوری های حیاتی و نوظهور، محاسبات پیشرفته و هوش مصنوعی بحث و تبادل نظر کردند. رهبران دو کشور همچنین در مورد تحولات جهانی و منطقه ای گفتگو کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)