نفر سوم انتخابات ترکیه از اردوغان حمایت می کند — RT World News

سینان اوگان، نفر سوم در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، رسماً از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی، نسبت به رقیبش کمال قلیچداراوغلو برای دور دوم رای که قرار است در 28 مه برگزار شود، حمایت کرد.

این تایید روز دوشنبه و پس از ملاقات غیرمنتظره اوگان و اردوغان در استانبول در جمعه گذشته اعلام شد. در آن زمان پس از این دیدار هیچ اظهارنظر عمومی صورت نگرفت.

در 28 مه 2023 اعلام می‌کنم که از نامزد ائتلاف خلق، رجب طیب اردوغان، در دور دوم حمایت خواهیم کرد. اوگان در بیانیه ای با اشاره به ائتلاف انتخاباتی بین حزب عدالت و توسعه اردوغان (AK Party) و حزب راست افراطی جنبش ملی گرای (MHP) گفت.

اوگان استدلال کرد که اینطور است “تصمیم درست برای کشور و ملت ما” و اکثریت پارلمانی اردوغان را از جمله دلایل تایید آن ذکر کرد.


دولت ترکیه ادعاهای «دخالت روسیه در انتخابات» را محکوم کرد

این مهم است که رئیس جمهور تازه منتخب تحت همین امر باشد [leadership] به عنوان مجلس [Kemal Kilicdaroglu’s] از سوی دیگر، اتحاد نتوانست در برابر ائتلاف مردمی که 20 سال در قدرت است، موفقیت کافی را از خود به نمایش بگذارد و نتواند چشم اندازی را ایجاد کند که بتواند ما را در مورد آینده متقاعد کند. اوگان بحث کرد.

اوگان که خود یک نماینده سابق MHP بود، برای ریاست جمهوری به عنوان یک نماینده مستقل که توسط اتحاد اجدادی (اتحاد ATA) معرفی شده بود، نامزد شد. بلوک انتخاباتی توسط چندین حزب کمتر دست راستی با پلتفرم های سیاسی مختلف در سال گذشته تشکیل شد.

اوگان در دور اول رای گیری در 14 مه حدود 5.17 درصد را به دست آورد و بلافاصله به عنوان “شاه ساز” برای دور دوم تلقی شد. دور اول بدون نتیجه به پایان رسید و هیچ نامزدی نتوانست آستانه 50 درصد را برای پیروزی کامل به دست آورد. اردوغان 49.5 درصد آرا را به دست آورد، در حالی که کیلیچداراوغلو از حزب جمهوری خواه خلق، رقیب اصلی او، حدود 44.9 درصد آرا را به دست آورد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: