بایدن “آب شدن” چین را پیش بینی کرد – RT World News

با این حال، رئیس جمهور ایالات متحده همچنان اصرار داشت که تایوان را مسلح می کند و به هرگونه تلاش پکن برای بازپس گیری جزیره “پاسخ” خواهد داد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به خبرنگاران گفته است که به زودی چنین خواهد شد “ذوب شدن” در روابط بین واشنگتن و پکن. در شرایطی که تحریم‌های آمریکا همچنان پابرجاست و رهبران گروه 7 چین را به ایجاد یک تهدید نظامی و اقتصادی متهم می‌کنند، پکن بایدن را زیر سوال برد. “خلوص.”

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه پس از اجلاس سران G7 در هیروشیما، ژاپن گفت که ارتباطات دیپلماتیک بین ایالات متحده و چین پس از سرنگونی یک بالون نظارتی چینی در حریم هوایی آمریکا در ماه فوریه متوقف شد.

“همه چیز از نظر صحبت کردن با یکدیگر تغییر کرد.” رئیس جمهور آمریکا گفت. با این حال، روابط ظاهراً بهبود یافته است و بایدن افزود: “من فکر می کنم شما خواهید دید که به زودی آب شدن آن شروع می شود.”

با این حال، بایدن پیش بینی خود از تنش زدایی را با پیام های متفاوتی درباره تایوان دنبال کرد. پس از اینکه بایدن ابتدا اعلام کرد که ایالات متحده بر سیاست «چین واحد» – که حاکمیت پکن بر جزیره را به رسمیت می‌شناسد، اما تأیید نمی‌کند – می‌ایستد، سپس قول داد که ایالات متحده به فروش سلاح به تایپه ادامه خواهد داد و اعلام کرد که اگر چین به صورت یکجانبه اقدام کند، پاسخی خواهد داشت.»


هیئت چینی برای

بایدن مشخص نکرد که آیا این پاسخ شامل ارتش آمریکا می شود یا خیر، اما او در موارد متعدد اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی را برای دفع حمله چین به تایوان اعزام خواهد کرد. چین با این استدلال که این اظهارات را به شدت محکوم کرد “به شدت نقض کنید” سیاست “چین واحد”

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در واکنش به اظهارات بایدن، روز دوشنبه گفت که کشورش این توافق را حفظ کرده است. “مقدار لازم ارتباط” با آمریکا

اکنون ایالات متحده می گوید که می خواهد با طرف چینی صحبت کند و در عین حال به دنبال سرکوب چین از طریق تمام ابزارهای ممکن و اعمال تحریم ها علیه مقامات، موسسات و شرکت های چینی است. او ادامه داد “آیا صداقتی در … چنین ارتباطی وجود دارد؟”

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا لغو تحریم‌ها علیه مقامات چینی از جمله وزیر دفاع لی شانگفو را بررسی می‌کند یا خیر، پاسخ داد: نه، من تحریم ها را کاهش نمی دهم.

بایدن و رهبران گروه هفت در بیانیه مشترکی که روز شنبه منتشر شد، چین را به دلیل به اصطلاح به اصطلاح چین محکوم کردند. “اجبار اقتصادی” نظامی کردن دریای چین جنوبی و “دخالت” با دیپلمات های خارجی

اگر اجلاس G7 بخواهد در مورد موضوع اجبار اقتصادی بحث کند، ممکن است ابتدا درباره نحوه اجبار ایالات متحده به شش کشور دیگر نیز بحث کند. وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام روزگاری که تعداد انگشت شماری از کشورهای غربی می توانند عمداً در امور داخلی سایر کشورها مداخله کنند و در امور جهانی دستکاری کنند، گذشته است.»

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: