چین «صداقت» را پس از فراخوان بایدن برای مذاکره زیر سوال برد – RT World News

در بحبوحه کارزار مهار واشنگتن، پکن نسبت به نزدیکی ایالات متحده ابراز تردید کرده است

مقامات چینی اساساً ادعای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه روابط واشنگتن و پکن آب می شود را زیر پا گذاشته اند. “بسیار کوتاه” این نشان می دهد که کاخ سفید در زمانی که خواستار گفتگوهای جدید می شود و در عین حال تحریم هایی را برای جلوگیری از پیشرفت اقتصادی رقیب خود اعمال می کند، فاقد اعتبار است.

ایالات متحده می گوید که می خواهد با طرف چینی صحبت کند و در عین حال به دنبال سرکوب چین از طریق تمام ابزارهای ممکن و اعمال تحریم ها علیه مقامات، موسسات و شرکت های چینی است. مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در یک نشست خبری در پکن گفت. “آیا صداقت و اهمیت هر گونه ارتباطی وجود دارد؟”

اظهارات مائو یک روز پس از آن بیان شد که بایدن در نشست سران گروه 7 در هیروشیما، ژاپن به خبرنگاران گفت که روابط دولتش با چین قبل از تصمیم او برای سرنگونی یک هواپیما در حال بهبود است. “احمقانه” بالون چینی که گفته می شد در ماه فوریه از آمریکا جاسوسی می کرد. “همه چیز از نظر صحبت کردن با یکدیگر تغییر کرد.” او گفت. “من فکر می کنم شما خواهید دید که به زودی آب شدن آن شروع می شود.”

بایدن پیشنهاد کرد که دولت او می‌تواند تحریم‌ها علیه لی شانگ فو، وزیر دفاع چین را لغو کند تا به امکان گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش، لوید آستین کمک کند. با این حال، او اضافه کرد که چون چین بود “در حال ساختن ارتش خود،” او به صراحت گفته است که واشنگتن معامله نخواهد کرد “برخی موارد” با پکن ما اکنون از همه متحدان خود متعهد شده ایم که آنها نیز این کار را انجام نخواهند داد و چنین موادی را ارائه خواهند کرد.»


چین «اعتبار» اعضای گروه ۷ را زیر سوال می برد

مائو گفت که مقامات چینی مخالفت قاطع خود را با این موضوع آشکار کرده اند تحریم های یکجانبه غیرقانونی او افزود، طرف آمریکایی باید فورا تحریم‌ها را لغو کند و برای رفع موانع، ایجاد فضا و شرایط مساعد برای گفت‌وگو و ارتباط، اقدامات مشخصی انجام دهد.

رئیس جمهور چین شی جین پینگ به دنبال ایجاد روابط با ایالات متحده بر اساس اصول است “احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد” مائو گفت. ما از آمریکا می‌خواهیم درک درستی از چین داشته باشد، از مداخله در امور داخلی چین و آسیب رساندن به حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین دست بردارد و با چین همکاری کند تا با اقدامات مشخص، روابط چین و آمریکا را به مسیر درست بازگرداند.

گروه هفت روز شنبه بیانیه مشترکی صادر کرد و چین را به اجبار اقتصادی، نقض حقوق بشر و دامن زدن به تنش در تنگه تایوان متهم کرد. این گروه همچنین به نگرانی‌های خود در مورد گسترش برنامه تسلیحات هسته‌ای پکن و آن اشاره کرد “نظامی سازی” در دریای چین جنوبی

بیشتر بخوانید:
وزارت دفاع چین آماده «درهم شکستن» استقلال تایوان است

چین با اشاره به G7 مخالفت می کند. مائو گفت. وی افزود که گروه 7 ثبات جهانی را تضعیف کرده و در عین حال سیاست های امنیتی دیگر کشورها را لکه دار کرده است. این تنها تضاد و رویارویی را افزایش می دهد و مانعی برای روند بین المللی خلع سلاح هسته ای ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:
چین ژاپن را به کمپین لکه دار متهم می کند