نظر چین در مورد رد پیشنهادات جلسه دفاعی پنتاگون – RT World News

سخنگوی وزارت خارجه پکن گفت واشنگتن باید “صداقت” نشان دهد و “روش های اشتباه” خود را اصلاح کند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه پکن، روز سه شنبه گفت، واشنگتن می تواند با توجه به نگرانی های چین، اختلال ارتباطی بین ارتش آمریکا و چین را برطرف کند. اظهارات او اندکی پس از آن بیان شد که پنتاگون مدعی شد چین دیدار روسای دفاع دو کشور در سنگاپور را رد کرده است.

مائو که در یک جلسه توجیهی عادی صحبت می کرد، به طور کامل رد این دیدار را تایید نکرد، اما اشاره کرد که دلیل اینکه ایالات متحده و چین از نظر گفتگو در بن بست هستند. “واضح است” به واشنگتن

طرف آمریکایی باید با جدیت به حاکمیت، امنیت و نگرانی‌های مربوط به منافع چین احترام بگذارد و فورا اقدامات اشتباه خود را اصلاح کند. او گفت و از واشنگتن خواست “صداقت نشان دهید” و شرایط و فضای لازم را برای گفت و گو بین نظامیان ایجاد کند.

روز سه شنبه، در بیانیه ای به وال استریت ژورنال، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که چین دعوت اوایل ماه مه ما برای وزیر را رد کرد [Lloyd] آستین برای دیدار با لی شانگفو وزیر دفاع ملی جمهوری خلق چین در سنگاپور.


چین درخواست ملاقات پنتاگون را رد کرد

انتظار می‌رود این گفتگوها در حاشیه نشست امنیتی سالانه شانگری-لا که قرار است در اوایل ژوئن برگزار شود، انجام شود.

در همین حال، لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، آمریکا را متهم کرد “به دنبال سرکوب چین از طریق تمام ابزارهای ممکن” از جمله تحریم نهادها و افراد مختلف.

اظهارات این سخنگوی پس از آن بیان شد که روزنامه فایننشال تایمز در اوایل این ماه گزارش داد که بعید است لی با آستین ملاقات کند زیرا این مقام چینی در سال 2018 توسط ایالات متحده به دلیل دخالت ادعایی وی در انتقال تسلیحات روسی به ارتش پکن تحریم شد. منابع این رسانه همچنین در آن زمان اشاره کردند که “تقریبا غیرممکن خواهد بود” تا چین با چنین مذاکراتی در سطح بالا موافقت کند مگر اینکه این محدودیت ها برداشته شوند.

با این حال، هفته گذشته، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه، نشان داد که واشنگتن هیچ برنامه ای برای انجام این کار ندارد و مقامات آمریکایی استدلال کردند که تحریم ها مانع از دیدار لی با همتایان آمریکایی خود نمی شود.

روابط چین و آمریکا در ماه‌های اخیر به دلیل بن‌بست بر سر تایوان، که علی‌رغم مخالفت چین، از ایالات متحده تسلیحات می‌خرد، مخدوش شده است. پکن این جزیره را بخشی از قلمرو مستقل خود می داند.

این شکاف همچنین با تصمیم واشنگتن برای ساقط کردن یک بالن مشکوک جاسوسی چینی بر فراز ایالات متحده در چند ماه پیش عمیق‌تر شد. پکن اصرار دارد که این یک کشتی هوایی غیرنظامی که به دلیل شرایط فورس ماژور وارد حریم هوایی ایالات متحده شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: