دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا درباره چشم انداز صلح اوکراین «خوشبین نیست» – RT World News

جوزپ بورل قبلاً طرح صلح پیشنهادی چین را به عنوان “آرزو اندیشی” رد کرده بود.

جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت، بعید است که روسیه در آینده قابل پیش بینی در مذاکرات صلح با اوکراین شرکت کند. او استدلال کرد که مسکو قصد دارد به پیروزی نظامی بر کشور همسایه دست یابد.

نماینده عالی اتحادیه در امور خارجه و سیاست امنیتی روز دوشنبه در سخنانی در بارسلون اسپانیا گفت که نسبت به تحولات اوکراین در تابستان امسال خوش‌بینی چندانی ندارد.

من تمرکز نیروها را در هر دو طرف می بینم، اراده آشکار روسیه برای تلاش برای پیروزی در جنگ،این دیپلمات گفت.

به گفته بورل، مسکوتا زمانی که برای پیروزی در جنگ تلاش نکند، به مذاکره نخواهد رفت.وی افزود که کرملین بارها سیگنال هایی ارسال کرده است که نشان دهنده تمایل آن برای ادامه کارزار نظامی تا رسیدن به اهدافش است.

می ترسم از الان تا تابستان، جنگ ادامه پیدا کند،” او گفت.


روسیه درباره جاه طلبی های میانجی گری ترکیه در مناقشه اوکراین اظهار نظر می کند

بورل به این اشاره کردعظیمحضور نظامی روسیه در اوکراین با این ادعا که مسکو در حال حاضر بیش از 300000 نیرو در آنجا مستقر کرده است – دو برابر بیشتر از شروع عملیات در فوریه 2022.

او همچنین اذعان کرد که کیف نمی‌توانداز خود دفاع کندمگر اینکه حامیان غربی آن به حمایت از آن ادامه دهند.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه و معاون فعلی شورای امنیت ملی، هفته گذشته گفت:این درگیری برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. برای چندین دهه، احتمالا. این واقعیت جدید است.

او همچنین ادعا کرد که فروپاشی دولت اوکراین اجتناب ناپذیر است.

چند روز قبل، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرگزاری تاس گفت که مسکو در حال حاضر تنها یک گزینه را بررسی می کند:تکمیل عملیات نظامی ویژه،این به معنای تامین منافع روسیه و دستیابی به اهداف آن از طریق نظامی یا سایر ابزارهای موجود است.

پسکوف خاطرنشان کرد:بعید است که بتوانیم در مورد مذاکرات واقعی با هر یک از نمایندگان مقامات فعلی کیف صحبت کنیم.