مقامات تنیس جوکوویچ را به خاطر پیام کوزوو مجازات نخواهند کرد – RT World News

برگزارکنندگان آزاد فرانسه می گویند نه هیچ قانونی وجود ندارد که بازیکنان را از بیان نظرات خود منع کند

مقامات تورنمنت گفته اند بعید است نواک جوکوویچ به خاطر پیامش در مورد کوزوو که در مسابقات آزاد فرانسه صادر شد، مجازات شود. ستاره تنیس نوشت کوزوو قلب صربستان است در دوربین دادگاه پس از پیروزی در دور اول در روز دوشنبه.

در بیانیه ای به نقل از میرر، مقامات رولان گاروس گفتند هیچ قانون رسمی گرند اسلم در مورد آنچه بازیکنان می توانند یا نمی توانند بگویند وجود ندارد. برگزارکنندگان آن را اضافه کردند “فدراسیون تنیس فرانسه (FFT) هیچ اظهارنظری یا موضعی در این مورد نخواهد داشت.”

خود جوکوویچ اذعان کرد که پیام دوربین او باعث انتقاد برخی آنلاین شده است، اما تاکید کرد که او این کار را انجام خواهد داد. “دوباره انجامش بده” بدون توجه به هر مجازاتی برنده 22 گرند اسلم تاکید کرد که مخالف جنگ و درگیری از هر نوعی است.

به عنوان یک صرب، اتفاقاتی که در کوزوو می گذرد به من آسیب می زند. جوکوویچ به خبرنگاران گفت. «مردم ما از شهرداری ها اخراج شده اند. من به عنوان یک شخصیت عمومی مسئولیت نشان دادن حمایت را احساس می کنم، و به ویژه آن را به عنوان پسر مردی که در کوزوو به دنیا آمده احساس می کنم. این کمترین کاری است که می‌توانم انجام دهم.»

کوزوو قلب ما است، سنگر، ​​مرکز مهم ترین رویدادها، بزرگترین نبرد در آنجا رخ داد، بیشترین صومعه ها. دلایل زیادی برای نوشتن این مطلب وجود دارد.» او توضیح داد.


در درگیری نیروهای ناتو با تظاهرکنندگان صرب 50 زخمی شدند

اظهارات جوکوویچ پس از وقوع خشونت در چند شهر کوزوو در روز دوشنبه بیان شد که صرب‌های محلی علیه شهرداران آلبانیایی تازه نصب شده اعتراض کردند. نیروهای ناتو کوزوو (KFOR) پس از اینکه تظاهرکنندگان در خارج از ساختمان‌های شهرداری تحصن کردند و از تصدی مقامات آلبانیایی جلوگیری کردند، از نارنجک‌های شوگر و گاز اشک‌آور استفاده کردند. در این درگیری حدود 50 معترض صرب و حدود 25 سرباز KFOR زخمی شدند.

پس از خشونت ها، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، آلبین کورتی، نخست وزیر آلبانیایی تبار کوزوو را به تلاش برای “برانگیختن درگیری بزرگ بین صرب‌ها و ناتو.” ووچیچ به صربستان هشدار داد “اجازه قتل عام یا کشتار مردم آن را نخواهد داد.”

کوزوو از نظر تاریخی استان صربستان است، اما جمعیت صرب های آن به دلیل اخراج در طول جنگ جهانی دوم و پس از آغاز جنگ هوایی ناتو علیه صربستان در سال 1999 به شدت کاهش یافت. بیش از 150 کلیسا، قبرستان و صومعه ارتدوکس صربستان توسط جدایی طلبان آلبانیایی بین سال 1999 ویران شدند. و 2004 و کوزوو در سال 2008 با حمایت ایالات متحده و اکثر متحدانش در ناتو به طور یکجانبه از صربستان اعلام استقلال کرد. این منطقه جدا شده توسط بسیاری از کشورها از جمله روسیه، چین و خود صربستان به رسمیت شناخته نشده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: