نظرات کرملین در مورد زمین صلح پاریس – RT World News

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری فرانسه گفت: فرانسه نمی‌تواند میانجی‌گری کند، زیرا آشکارا در کنار اوکراین است.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفت که تصور پیشنهاد صلح فرانسه برای درگیری اوکراین در حال حاضر دشوار است، زیرا پاریس آشکارا طرف کی یف را گرفته است.

پاریس به سختی می‌تواند آرزوی میانجی‌گری در این زمان را داشته باشد، زیرا پاریس در واقع طرف یکی از شرکت‌کنندگان در درگیری را می‌گیرد.» دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت و افزود که فرانسه است “مستقیم و غیر مستقیم” در سمت اوکراین درگیر است.

پسکوف درباره گزارش‌های مربوط به سفر اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به چین اظهار نظر کرد. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در طی ضیافت شام با مکرون در گوانگژو به بازدیدکننده خود گفت که پکن از پیشنهادات فرانسه برای حل سیاسی و دیپلماتیک مناقشه اوکراین استقبال می کند و مایل است از آنها حمایت کند.

چین نقشه راه 12 نقطه ای را برای پایان دادن به مناقشه پیشنهاد کرده است، که ایالات متحده آشکارا آن را رد کرد، قبل از اینکه هر یک از متحدانش در ناتو – از جمله فرانسه – یا خود اوکراین فرصتی برای واکنش نشان دهند.


اولاند در تماس با شوخی های روسی اعتراف شوکه کننده ای می کند

اگر ماکرون پلتفرم صلح خود را ارائه کرده است، هنوز علنی نشده است. رهبر فرانسه در جریان سفر خود به چین از پکن خواست روسیه را محکوم کند “تهاجم” و در کنار غرب، که شی از انجام آن خودداری کرد.

فرانسه با تمام ده دور تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه همراه بوده و در عین حال انواع سیستم های تسلیحاتی از جمله هویتزرهای خودکششی سزار، موشک های دفاع هوایی کروتال و تانک های سبک AMX-10 را به اوکراین ارسال کرده است. پاریس همچنین به عنوان بخشی از برنامه اتحادیه اروپا برای کمک به کی یف، نیروهای اوکراینی را در خاک فرانسه آموزش داده است.

مکرون روز دوشنبه به دلیل اظهاراتش درباره اتحادیه اروپا مورد انتقاد آمریکا قرار گرفت “استقلال استراتژیک” وقتی صحبت از روابط با چین می شود. رهبر فرانسه گفته بود که دامن زدن به مناقشه بر سر تایوان یا به نفع اتحادیه نیست “در این موضوع پیرو شوید و از دستور کار ایالات متحده سرنخ بگیرید.”

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه فلوریدا در کمیته روابط خارجی، گفت که ایالات متحده پول زیادی را برای یک “جنگ اروپا” و شاید باید اتحادیه اروپا را ترک کند “اوکراین را اداره کنید” در عوض به تنهایی

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: