نزدیک به 100 نفر در مراسم میانمار کشته شدند، ارتش حمله مرگبار را توجیه کرد

نزدیک به 100 نفر در مراسم میانمار کشته شدند، ارتش حمله مرگبار را توجیه کرد

ارتش میانمار اعلام کرد که این هفته حمله مرگباری را به یک تجمع روستایی که توسط مخالفان شورشی سازماندهی شده بود انجام داد و اگر غیرنظامیان نیز کشته شدند به این دلیل بود که آنها مجبور به کمک به “تروریست ها” بودند.

بر اساس گزارش رسانه ها، بیش از 100 نفر از جمله کودکان در حمله هوایی روز سه شنبه در منطقه ساگاینگ در شمال غربی میانمار کشته شدند که این مرگبارترین حملات هوایی اخیر ارتش است.

میانمار از زمانی که کودتای سال 2021 به یک دهه اصلاحات آزمایشی پایان داد که شامل حکومت یک دولت غیرنظامی به رهبری آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل شد، در آشوب بوده است.

برخی از مخالفان حکومت نظامی، در جاهایی که به شورشیان اقلیت قومی پیوسته اند، سلاح به دست گرفته اند، و ارتش با حملات هوایی و سلاح های سنگین، از جمله در مناطق غیرنظامی، پاسخ داده است.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، حمله هوایی در ساگاینگ را محکوم کرد و خواستار پاسخگویی مسئولین آن شد و افزود که گوترش “دوباره درخواست خود را از ارتش برای پایان دادن به کارزار خشونت علیه جمعیت میانمار در سراسر کشور تکرار می کند.” .

زاو مین تون، سخنگوی حکومت نظامی، اواخر روز سه‌شنبه به شبکه تلویزیونی نظامی میوادی گفت که هدف از حمله به مراسمی که توسط دولت وحدت ملی (NUG) برای نیروهای مسلح دفاع مردمی آن‌ها برگزار شد، بازگرداندن صلح و ثبات در منطقه بود.

زاو مین تون گفت: “در آن مراسم افتتاحیه، ما حمله را انجام دادیم. اعضای پی دی اف کشته شدند. آنها مخالف دولت کشور و مردم کشور هستند.”

وی گفت: «طبق اطلاعات زمینی ما به محل نگهداری اسلحه آنها برخورد کردیم که منفجر شد و مردم بر اثر آن جان باختند.

وی با اشاره به اتهامات مربوط به تلفات غیرنظامیان، گفت “برخی از افرادی که مجبور به حمایت از آنها شده بودند احتمالاً نیز جان باخته اند”.

‘اعضای بدن’

زاو مین تون گفت که عکس‌ها نشان می‌دهد که برخی از کشته‌شدگان با لباس رسمی و برخی در لباس غیرنظامی بودند و PDF را متهم به ادعای دروغین مرگ غیرنظامیان در هنگام کشته شدن نیروهایشان کرد.

او همچنین اعضای PDF را به ارتکاب “جنایت جنگی” و کشتن “راهبان، معلمان و ساکنان بی گناه” در منطقه که از مخالفان حمایت نمی کردند، متهم کرد.

فولکر ترک، رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد، قبل از انتشار گسترده اظهارات حکومت نظامی در پیامی این حمله را محکوم کرد و گفت: «به نظر می‌رسد دانش‌آموزانی که در حال اجرای رقص و همچنین غیرنظامیان دیگر… در میان قربانیان هستند».

به نقل از ساکنان منطقه، بی‌بی‌سی برمه، رادیو آسیای آزاد (RFA) برمه، و پورتال خبری ایراوادی گزارش دادند که بین 80 تا 100 نفر از جمله غیرنظامیان در این حمله توسط ارتش کشته شده‌اند.

به گفته یکی از اعضای پی دی اف، حدود 100 جسد از جمله 16 کودک سوزانده شده بود.

این عضو پی دی اف که از افشای هویت خود خودداری کرد، گفت: «تعداد دقیق کشته ها هنوز مشخص نیست، زیرا … اجزای بدن در همه جا پراکنده است.

جنگجویان اپوزیسیون میانماری که دارای سلاح سبک هستند هیچ دفاع موثری در برابر نیروی هوایی ارتش ندارند.

در ماه اکتبر، یک جت نظامی به یک کنسرت حمله کرد و حداقل 50 غیرنظامی، خواننده و اعضای یک نیروی شورشی اقلیت قومی را در ایالت کاچین در شمال کشتند.

کیاو زاو، سخنگوی حکومت وحدت ملی، گفت که بر این باور است که نزدیک به 100 نفر در حمله روز سه‌شنبه زمانی که جت‌های نیروی هوایی بمب‌ها را بر روی روستاییان پرتاب کردند و هلیکوپترهای جنگنده آن را دنبال کردند، کشته شدند و آن را “یکی دیگر از حمله بی‌معنا، وحشیانه، وحشیانه ارتش” خواند. .

ارتش این اتهامات را که مرتکب جنایات علیه غیرنظامیان شده است را رد می کند و می گوید که با “تروریست ها” مصمم به بی ثبات کردن کشور می جنگد.

ارتش میانمار در بیشتر 60 سال گذشته بر میانمار حکومت کرده است و می‌گوید این تنها نهادی است که می‌تواند این کشور متنوع را در کنار هم نگه دارد.

سوچی، 77 ساله، به دلیل جرایم مختلفی که انکار کرده و حزبش منحل شده است، 33 سال زندان را می گذراند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)