افشای اطلاعات آمریکا ممکن است خارج از پنتاگون باشد – فاکس – RT World News

در حالی که مقامات نه اعتراف می کنند و نه انکار اسناد معتبر هستند، تحقیقات گسترده ای آغاز شده است

فاکس نیوز به نقل از فاکس نیوز مدعی شده است که ممکن است پنتاگون منبع افشای اسناد اطلاعاتی ادعایی آمریکا نباشد که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده است. گفتگو با مقامات مختلف دفاعی و اطلاعاتی آمریکا.

مجموعه ده‌ها سند هفته‌ها و احتمالاً ماه‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شد، اما هفته گذشته تحت نظارت رسانه‌ها و دولت قرار گرفت. تصاویر مواد چاپی توسط خبرگزاری ها به عنوان بزرگترین درز از دولت ایالات متحده از زمان انتشار هزاران سند طبقه بندی شده مربوط به جنگ های افغانستان و عراق توسط ویکی لیکس توصیف شد.

بسیاری از این مقالات بر بحران اوکراین تمرکز دارند و به نظر می رسد که پنتاگون برای مقامات ارشد آمریکایی آماده شده است. فاکس خاطرنشان کرد که در صورت استفاده از دستگاه های ایمن “بازرسان می توانند محل چاپ آنها را ردیابی کنند.”


رئیس پنتاگون از نشت اطلاعات کباب کرد

این شبکه خبری همچنین اشاره کرد که به نظر می رسد برخی از اطلاعات از سازمان های خارجی مانند سیا و آژانس امنیت ملی (NSA) سرچشمه می گیرد. به گزارش فاکس نیوز، این مواد به راحتی برای کارمندان پنتاگون قابل دسترسی نیستند، بنابراین گنجاندن آنها نشان می دهد که نشت اطلاعات خارج از ارتش بوده است.

دولت آمریکا صحت این اسناد را نه تایید و نه رد کرده است. با این حال، تحقیقات درون سازمانی در مقیاس بزرگ را در مورد نقض آشکار آغاز کرد.

از جمله، این دسته از اسناد نشان می‌دهد که ایالات متحده از برخی از نزدیک‌ترین متحدان خود جاسوسی می‌کند و به طور علنی اعتماد بیشتری نسبت به توانایی‌های نظامی اوکراین نشان می‌دهد.

لوید آستین، وزیر دفاع، اطمینان داد که وزارت او به وضعیت رسیدگی می کند “خیلی جدی” و متعهد شد “هر سنگ را بچرخانید” تا به ته ماجرا برسم. او نتوانست توضیح دهد که چگونه این نشت برای مدت طولانی مورد توجه قرار نگرفت.