نخست وزیر مودی با نخست وزیر پاپوآ گینه نو دیداری دوجانبه داشت

دو طرف همچنین در مورد مسائل مربوط به اقدامات اقلیمی و ارتقای روابط مردم با مردم گفتگو کردند.

پورت مورسبی:

نخست وزیر نارندرا مودی و همتای پاپوآ گینه نو او روز دوشنبه در پورت مورسبی دیداری دوجانبه داشتند و در مورد همکاری در بازرگانی، فناوری، و مراقبت های بهداشتی و همچنین در رسیدگی به تغییرات آب و هوا گفتگو کردند.

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه: “هم افزایی روابط هند و پاپوآ گینه نو. نخست وزیر @narendramodi یک دیدار دوجانبه پربار با نخست وزیر جیمز ماراپه برگزار کرد. نخست وزیر مودی از نخست وزیر ماراپ برای میزبانی مشترک اجلاس سران FIPIC III در پورت مورسبی قدردانی کرد.” آریندام باغچی در توییتر نوشت.

نخست وزیر مودی با مفید خواندن این مذاکرات گفت که آنها طیف گسترده ای از روابط دوجانبه بین هند و پاپوآ گینه نو را پوشش می دهند.

این گفتگوها تقویت مشارکت در بخش های تجارت و سرمایه گذاری، سلامت، ظرفیت سازی و توسعه مهارت و فناوری اطلاعات را پوشش می دهد. دو طرف همچنین در مورد مسائل مربوط به اقدامات اقلیمی و ارتقای روابط مردم با مردم گفتگو کردند.

نخست وزیر جیمز ماراپه و من گفتگوهای بسیار سازنده ای داشتیم که طیف کاملی از روابط دوجانبه بین هند و پاپوآ گینه نو را پوشش می داد. ما راه های تقویت همکاری در تجارت، فناوری، مراقبت های بهداشتی و رسیدگی به تغییرات آب و هوا را مورد بحث قرار دادیم.

علاوه بر این، دو رهبر همچنین ترجمه ای از کلاسیک تامیلی “Thirukkural” به زبان توک پیسین پاپوآ گینه نو را راه اندازی کردند.

این کتاب که توسط نخست وزیران هند و پاپوآ گینه نو راه اندازی شد، توسط Subha Sasindran و فرماندار Sasindran Muthuvel از استان جدید بریتانیای غربی نوشته شده است.

آریندام باگچی در توییتی نوشت: “دیاسپورای هندی ارتباط خود را با سرزمین مادری زنده نگه می دارند! نخست وزیر narendramodi و نخست وزیر جیمز ماراپه ترجمه ای از کلاسیک تامیلی “Thirukkural” را به زبان توک پیسین پاپوآ گینه نو راه اندازی کردند.”

سخنگوی MEA بیشتر در توییتی نوشت: «این کتاب که توسط خانم سوها ساسیندران و فرماندار ساسیندران موتوول از استان جدید بریتانیای غربی نوشته شده است، اندیشه و فرهنگ هند را به مردم پاپوآ گینه نو نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه اعلام کرد که نخست وزیر نارندرا مودی روز دوشنبه با باب دادای فرماندار کل پاپوآ گینه نو در خانه تاریخی دولت در پورت مورسبی گفتگو کرد.

در جریان گفتگوهای دو طرف، آنها همچنین بر اهمیت روابط هند، پاپوآ گینه نو و مشارکت توسعه بین دو کشور تأکید کردند.

آریندام باغچی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه در توییتر نوشت: «نارندرامودی @@narendramodi روز خود را در پاپوآ گینه نو با گفتگوی گرم با فرماندار کل سر باب دادائه در خانه تاریخی دولت آغاز می‌کند. بر اهمیت آن تأکید کرد. روابط و مشارکت توسعه بین دو کشور.”

نخست وزیر مودی پس از دیدار با فرماندار کل PNG، وارد خانه نمادین APEC واقع در سواحل ساحل الا در پورت مورسبی شد، جایی که جیمز ماراپ، نخست وزیر NPG از وی استقبال کرد.

نخست وزیر مودی در دومین مرحله از سفر سه کشور خود وارد کشور هند و اقیانوسیه شد.

به محض ورود نخست وزیر مودی، سرود ملی هند نواخته شد و دو نخست وزیر به احترام ایستادند. نخست وزیر مودی نیز در بدو ورود، گارد افتخار اعطا شد.

این اولین سفر نخست وزیر مودی به PNG و همچنین اولین سفر نخست وزیر هند به کشور هند و اقیانوسیه است. معمولاً پاپوآ گینه نو از هیچ رهبر پس از غروب آفتاب استقبال تشریفاتی نمی کند. اما ملت استثنای ویژه ای برای نخست وزیر مودی قائل شد و استقبال تشریفاتی کاملاً مورد توجه او قرار گرفت.

اجرای رقص محلی سنتی نیز در خارج از فرودگاه برای استقبال از PM Modi در PNG اجرا شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)