عمران خان در حضور در دادگاه

عمران خان در حضور در دادگاه

اسلام آباد:

به گزارش روز یکشنبه ARY News، عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) اظهار داشت که ممکن است زمانی که روز سه شنبه هفته جاری به دادگاه اسلام آباد برود، دوباره دستگیر شود.

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان اعلام کرد که عزم ائتلاف حاکم برای حذف او از صحنه سیاسی ناشی از ترس آنها از شکست در انتخابات عمومی 2019 است.

او همچنین قمر جاوید باجوا، فرمانده سابق ارتش پاکستان را به تلاش برای بی‌ثبات کردن دولتش متهم کرد و گفت که نمی‌داند چرا دومی تلاش کرد تا او را بی‌ثبات کند.

به گزارش آری نیوز، نخست وزیر سابق در مصاحبه با رسانه های بین المللی گفت: روز سه شنبه قرار است با وثیقه های مختلف در دادگاه اسلام آباد حاضر شوم و احتمال دستگیری من 80 درصد است.

رئیس حزب تحریک انصاف با اشاره به سرکوب حزب خود اظهار داشت که بیش از 10000 کارگر از جمله رهبری ارشد و زنان دستگیر شده اند.

به گزارش دان، روز شنبه، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) به دفتر ملی پاسخگویی (NAB) اعلام کرد که می تواند هفته آینده به تحقیقات پرونده اعتماد القادر بپیوندد. خان گفت که می تواند تا ساعت 11 صبح روز سه شنبه برای رسیدگی به پرونده حاضر شود.

عمران از NAB خواست تا زمان ذکر شده را برای پیوستن او به تحقیقات در پاسخ به اخطار فراخوان ناظر ضد فساد تایید کند.

عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، که تا 2 ژوئن با وثیقه به سر می برد، اخیراً توسط پرسنل رنجرز از دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) در پرونده القادر تراست دستگیر شد. پس از دستگیری خان، کارگران حزب تحریک انصاف در شهرهای سراسر کشور از جمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، گجرانوالا، فیصل آباد، مولتان، پیشاور و مردان تظاهرات کردند.

دادگاه ضد تروریسم در لاهور روز جمعه با قرار وثیقه پیش از بازداشت برای عمران خان در سه پرونده تشکیل شده علیه نخست وزیر سابق پاکستان پس از دستگیری وی در 9 می، موافقت کرد.

به گزارش ژئو نیوز، عمران خان، همسرش بوشرا بی بی و دیگر رهبران حزب تحریک انصاف با یک تحقیق NAB مربوط به تسویه حساب بین دولت تحریک انصاف و یک سرمایه دار دارایی بزرگ مواجه هستند که بنا بر گزارش ها 190 میلیون پوند خسارت به خزانه ملی وارد کرده است.

طبق اتهامات، خان و سایر متهمان در زمان ارسال 50 تا 190 میلیون پوند توسط آژانس ملی جرایم بریتانیا (NCA) به دولت، طبق گفته جیو نیوز، ظاهراً تعدیل کرده اند.