لولا توضیح می دهد که چرا با زلنسکی ملاقات نکرده است – RT World News

رئیس جمهور برزیل گفت که رهبر اوکراین در یک رویداد برنامه ریزی شده در جریان اجلاس سران گروه 7 در ژاپن “دیر شد”.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل گفته است که ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش، در نشست دوجانبه برنامه‌ریزی‌شده در جریان نشست سران گروه ۷ در هیروشیما، ژاپن حاضر نشده است.

من یک مصاحبه دوجانبه با آن داشتم [Zelensky] اینجا در این اتاق ساعت 3:15 بعد از ظهر. ما منتظر ماندیم و اطلاعاتی دریافت کردیم که او دیر رسیده است. به نقل از رویترز، رئیس جمهور، که معمولاً از او به عنوان لولا یاد می شود، روز دوشنبه گفت.

وی افزود که زلنسکی “ظاهر نشد” زیرا واضح است که او قرار ملاقات هایی داشت و نمی توانست بیاید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از لولا گفت که او چنین بوده است “ناراحت” که جلسه از بین رفت

ملاقات حضوری با رهبر اوکراین در برنامه سفری که دفتر لولا قبل از سفر او به ژاپن منتشر کرده بود، وجود نداشت. با این حال، بلومبرگ روز شنبه به نقل از مقامات برزیلی ناشناس اعلام کرد که هیئت برزیلی برای ترتیب دادن ملاقاتی بین لولا و زلنسکی که معمولاً برنامه های سفر آنها از قبل به طور عمومی اعلام نمی شود، تحت فشار هستند.


دفاع نخست‌وزیر ایتالیا از رکورد LGBT پس از خفیف ترودو

زلنسکی بعداً این را به خبرنگاران گفت همه برنامه های خود را دارند، بنابراین ما نتوانستیم با رئیس جمهور برزیل ملاقات کنیم. این دو رهبر قبلاً در ماه مارس تلفنی صحبت کردند.

لولا عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرده است، اما از پیوستن به تحریم های غرب تحمیل شده مسکو خودداری کرده و از ارائه سلاح به کی یف خودداری کرده است. وی تاکید کرده است که مناقشه روسیه و اوکراین باید از طریق مذاکره حل شود. «هیچ راه حلی اگر مبتنی بر گفتگو نباشد دوام نخواهد آورد. ما باید برای ایجاد فضای مذاکره تلاش کنیم.» لولا روز یکشنبه گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: