نتانیاهو – نتانیاهو – RT World News – دشمنان اسرائیل “بهایی خواهند پرداخت”.

نخست وزیر گروه های فلسطینی را مسئول رگبار موشک های پرتاب شده از لبنان دانست

دشمنان اسرائیل “بهایی بپردازبنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، بدون توجه به اختلافات داخلی بر سر اصلاحات قضایی دولت، در جلسه اضطراری کابینه روز پنجشنبه وعده داد.

ما به دشمنان خود ضربه خواهیم زد و آنها تاوان هر اقدام تجاوزکارانه را خواهند پرداختنخست‌وزیر اسرائیل پس از شلیک 34 موشک از لبنان به اسرائیل در طول عید فصح یهودیان، گفت که رسانه‌های اسرائیلی آن را جدی‌ترین تنش بین لبنان و اسرائیل از زمان جنگ 2006 می‌دانند.

هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اگرچه سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) به خبرنگاران گفت که حماس مقصر بوده است و لبنان نیز “مسئول هرگونه حمله از قلمرو خود است.نه حماس و نه بیروت در مورد این اتهامات اظهار نظری نکرده اند.


شلیک موشک از لبنان به اسرائیل

یوآو گالانت، وزیر دفاع، که هفته گذشته توسط نتانیاهو برکنار شد و پس از اعتراضات گسترده دوباره به سمت خود بازگردانده شد، ظاهراً به ارتش دستور داده است که آماده شوند.همه گزینه های ممکن برای تلافی حمله موشکیو به هیأت وزیران ارائه کنند.

دو مقام اسرائیلی ناشناس به Axios گفتند که در حالی کهبسیار قویپاسخ به حماس در غزه قطعی بود، اقدامات ارتش اسرائیل در لبنان کمتر بود، زیرا دولت می خواهد از جنگ کامل اجتناب کند. طبق گزارش ها، ارتش اسرائیل از پنجشنبه شب غزه را بمباران می کرد.

با این حال، دستورالعمل های کتبی به دست آمده توسط این رسانه و تایید شده توسط دو سفرای اسرائیل نشان می دهد که وزارت خارجه اسرائیل به همه سفرا دستور داده است که به کشورهای میزبان خود اطلاع دهند که اسرائیل قصد دارد به لبنان حمله کند. علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن وزارت خارجه کشورهای میزبان که «اسرائیل اقدامات لازم را برای دفاع از خود انجام خواهد دادهمچنین به سفرا دستور داده شد که کشورهای میزبان را برای صدور بیانیه هایی در محکومیت موشک های لبنان تحت فشار قرار دهند.

نتانیاهو در ادامه سخنرانی در کابینه خود در روز پنجشنبه گفت:اسرائیل وضعیت موجود را در کوه معبد در اورشلیم حفظ می کند،” با قول به “علیه هر کسی که در کوه معبد از خشونت استفاده می کند اقدام کنید” پلیس مسلح در اوایل این هفته با گاز اشک آور و بمب های صوتی به مسجد الاقصی هجوم برد و صدها فلسطینی را در حالی که ماه مبارک رمضان را جشن می گرفتند، دستگیر کرد. مسلمانان پس از اعلام رسمی ذبح یک بز در مکان مقدس توسط شهرک نشینان اسرائیلی به دفاع از این مکان شتافتند، که این نقض قوانین اسرائیل است که مقامات تمایل به نادیده گرفتن آن دارند.